Ústřední postavou je Jana, kterou autor nejprve ukazuje jako dvacetiletou naivní idealistku zamilovanou do Václava Havla před listopadem 1989 a poté jako sebevědomou a cynickou hráčku pokeru 
v nové době.

Ztvární ji Věra Hlaváčková. „Ta role je zvláštní tím, že se postava vrací do svých dvaceti let a poté se přesouvá zhruba do padesáti. Díky těmto posunům se s nadsázkou díváme na to, co bylo před sametovou revolucí, a na to, co se dělo po ní. Sledujeme, jak se změnily hodnoty, co je dnes jinak než dřív," řekla herečka.

Postava Jany podle ní také ukazuje osud člověka, jenž žije bez lásky a má cynický pohled na svět. „Mladému autorovi se podle mého názoru podařilo napsat výbornou psychologickou a zároveň komickou hru. Není ani černá, ani bílá, a to se mi na ní líbí," dodala Věra Hlaváčková.

Důležitým momentem příběhu je vztah Jany k dceři Pavlíně. Tu hlavní hrdinka vychovává sama a jejím otcem je 
s 14,3procentní pravděpodobností Václav Havel. Dceru ztvárňuje Tereza Vítů. „Je to holka, která má na rozdíl od své matky pořád ještě ideály. Práce na Poker face mě moc bavila už od samotného zkoušení, líbil se mi text a celý kolektiv byl skvělý," uvedla Tereza Vítů.

V roli otce hlavní postavy se objeví Jan Dvořák. Ten na scéně především udílí rady do života. „Po své životní zkušenosti získal takový pohled na svět, že člověk musí být naprosto sobecký, myslet jen na sebe a přizpůsobit všechno pouze vlastnímu prospěchu," přiblížil Jan Dvořák.

Tragikomedii Poker face nazkoušela činohra Jihočeského divadla pro úplně novou scénu Na Půdě. Hru napsal dramatik Petr Kolečko, jenž je známý mimo jiné jako spoluautor televizních seriálů Čtvrtá hvězda a Okresní přebor.

Také on označuje autora hry Petra Kolečka za velice talentovaného mladého tvůrce, který dokázal ve svém textu jít přesně k jádru věci.
Petr Kolečko se narodil 
roku 1984, studoval obor režie – dramaturgie na pražské 
DAMU a již od prvního ročníku se věnuje dramatické tvorbě. Jeho hra Britney Goes to Heaven byla přeložena do angličtiny a polštiny. Od roku 2009 působí Petr Kolečko jako umělecký šéf a dramaturg divadla A studio Rubín v Praze. Byl také v týmu scenáristů seriálu Českého rozhlasu Život je pes a je spoluautorem televizních seriálů Čtvrtá hvězda a Okresní přebor.

Tragikomedie Poker face vznikla jako součást mezinárodního projektu Generační ikony, v němž tři současní autoři a režiséři představovali svůj pohled na téma, jaké nebo kdo jsou dnes ikony jednotlivých generací v různých zemích Evropy. Světovou premiéru měla hra v režii Hanse Eschera ve slovenském divadle GUnaGU.

Pro Jihočeské divadlo je inscenace výjimečná tím, že se jí otevírá Studiová scéna Na Půdě. Hercům se v novém prostředí líbí. „Zažili jsme scénu v několika fázích. Když jsme začínali zkoušet, bylo to staveniště, pak se postupně měnilo. Výsledek se mi moc líbí. Sál má skvělou akustiku, příjemně se tam nese hlas a to místo má moc milou atmosféru," řekla Věra Hlaváčková.

Tereza Vítů ocenila blízký kontakt s diváky, který je podobný jako v Malém divadle. Nový prostor má ale mnohem lepší technické vybavení a další možnosti. Soubor jej využívá i jako zkušebnu.

Scéna Na Půdě vznikla při rozsáhlé rekonstrukci, a to 
v podkroví. Do sálu se vejde až sto diváků. V divadle zároveň rozšířili foyer a bar, vybudovali respirium či nekuřáckou kavárnu v přízemí. Nové zázemí dostali i herci a jevištní personál.

ČTĚTE TAKÉ: Na Půdě Jihočeského divadla mají nejlepší světla a zvuk