„Nejdříve jsem dostal nabídku na režii pohádky Popelka, kterou jsem přijal," vzpomíná Petr Hašek. Dodává, že v té době byl uměleckým šéfem Malého divadla Zdeněk Jecelín. „Po této zkušenosti s Popelkou mi nabídl, jestli bych nechtěl dělat kmenového režiséra," vypráví Petr Hašek s tím, že jednoho dne pak dnes už bývalý umělecký šéf Zdeněk Jecelín přišel s tím, že z divadla odchází a že by právě Petra Haška viděl rád jako svého nástupce. „To byl jeho plán určitě už na začátku, akorát mi to hned neřekl," směje se Petr Hašek s tím, že s tímto nápadem nejdříve tak úplně nesouhlasil.

„Byl jsem zvyklý být na volné noze a být svým pánem. Navíc mám i svůj vlastní jeden soubor v Praze, kterému se nadále věnuji. Takže jsem nejdříve odmítl. Pak jsem ale přemýšlel, že je to tady zajímavé, práce se stálým souborem mě zlákala, Budějovice se mi líbily, tak jsem se rozhodl, že to zkusíme," vypráví Petr Hašek s tím, že tato sezona, která právě končí, je první, jež byla úplně v jeho režii.

„Jsem dost vytížený a k tomu, abych mohl vést divadlo, potřebuji mít s někým dialog. Proto jsem se rozhodl, že k sobě vezmu ještě partnera, který by mi to divadlo pomohl řídit. Vzal jsem si sem přímo z DAMU čerstvého absolventa Janka Lesáka," říká Petr Hašek s tím, že Lesák se stal kmenovým režisérem a vytvořili spolu tandem.

Do Českých Budějovic přišel Petr Hašek s nejednou zajímavou myšlenkou. Rozhodl se například více zaměřit na diváky od 14 let výš. „Stali jsme se součástí velkého mezinárodního projektu. Je zaměřený na výzkum divadla pro teenagery, pro diváky, kterým je 14 a více let," prozradil Hašek s tím, že právě na tuto skupinu se v divadle podle něj tak trochu zapomíná.

„Zároveň se projekt zaměřuje i na zapojení moderních digitálních technologií do divadla," dodává Petr Hašek. 
A právě to by mohla být podle něj jedna z věcí, která by mohla toto mladé publikum divadlu přiblížit. „Je ale pravda, že když jsme se studenty mluvili, tak jsme se dozvěděli, že od divadla očekávají hlavně kontakt s živým člověkem. Tak uvidíme," vysvětluje Petr Hašek.

Prozradil, že v tomto projektu jsou zapojena divadla
z různých zemí, jako je například Německo, Anglie, Portugalsko a z Čech právě jen Jihočeské divadlo. „Pravidelně se setkáváme. Teď budeme v Portugalsku představovat koncept divadelní hry, kterou jsme vytvořili 
s českobudějovickými studenty a příští rok ji budeme uvádět na repertoáru," řekl Petr Hašek a dodal, že každý rok vzniknou dvě inscenace, které jsou součástí právě tohoto projektu.

Kromě tohoto projektu režíroval v poslední době Petr Hašek například rodinnou letní pouliční inscenaci Don Quijote. Představení se koná v Galerii Pod kamennou žábou na Piaristickém náměstí. „K 750 letům založení Budějovic jsme také připravili netradiční inscenaci s názvem Autobuď. Spolu s dopravním podnikem jsme udělali takovou speciální jízdu po zajímavých místech Budějovic, která se stala vlastně jevištěm," vysvětluje Petr Hašek s tím, že Autobuď měl velký úspěch a v září se do ulic Českých Budějovic zase vrátí.