VYBERTE SI REGION

Konkurence bude letos větší, tvrdí Jakub Smrž

České Budějovice - Motocyklový závodník Jakub Smrž (25 let) je stálicí na jihočeském sportovním nebi. Letos obsadil celkové třinácté místo v prestižním seriálu mistrovství světa superbiků.

14.1.2009
SDÍLEJ:

Motocyklový závodník Jakub Smrž byl už podeváté mezi desítkou nejlepších jihočeských sportovců. Na snímku ze slavnostního vyhlášení ho zpovídá moderátorka večera Gábina Partyšová, pozorně naslouchá atlet Martin Říčař. Foto: Deník/ Václav Pancer

K tomu přidal na závěr sezony třetí místo v závodě vytrvalostního mistrovství světa endurance v Kataru. Logicky se tak znovu objevil i v desítce nejlepších jihočeských sportovců za uplynulý rok. Při své už deváté účasti mezi nejlepšími obsadil osmou příčku.

Jak jste byl vy osobně spokojen s uplynulým rokem?
Rozhodně přinesl krok dopředu ve všech směrech, i když rozhodně je pořád co zlepšovat. Dílčí výsledky nebyly špatné, ale měl jsem tam i hodně výpadků, což se podepsalo na konečném umístění.

V řadě závodů jste atakoval samotnou špičku startovního pole. Berete to tak, že jste o sobě dal pořádně vědět, nebo byste raději uvítal pravidelné sbírání bodů, i když v menším počtu?
Že jsem o sobě dal v letošní sezoně vědět, to bylo určitě dobře. Bojoval jsem se Španělem Lavillou o konečné dvanácté místo až do posledního závodu. On měl přitom na svém kontě jen dvě nuly, zatímco já sedm. Jednotlivé výsledky byly dobré a konečné umístění je vinou výpadků trochu zkreslené. Pro další sezonu je to určitě příslib.

Sedmkrát jste nedojel do cíle. To je dost. Navíc, když se vám vyhýbaly technické problémy.
Je pravda, že těch pádů bylo dost. Celkový bodový zisk také ovlivnil fakt, že v řadě závodů jsem dojel kolem desítky, ale začínal jsem až někde kolem dvacátého místa. Třeba v Misanu jsem měl nejrychlejší kolo v závodě, ale nebylo mi to nic platné, protože jsem začínal dvacátý. Kdybych odstartoval v první desítce, tak jsem mohl bojovat o vítězství.

V minulých sezonách jste právě se starty měl značné problémy. Platilo to i v minulé sezoně?
Samotný start ani takový problém nebyl, ale nedařila se mi první dvě kola. Chvilku mi trvá, než se dostanu do tempa.

Několikrát jste měl našlápnuto i na stupně vítězů. Co chybělo ke splnění této vysněné mety?
Třeba v Salt Lake City nechybělo prakticky nic. Ze čtvrtého místa jsem dojížděl dva soupeře před sebou, ale bohužel přišel problém s motorkou. Přebrousil se mi jeden z kabelů od elektroniky a přestala fungovat kontrola trakce. Navíc mi odešla přední guma. Postupně jsem se propadl a nakonec z toho bylo alespoň šesté místo.

Stupňů vítězů jste se nakonec dočkal v samotném závěru sezony při závodě vytrvalostního mistrovství světa v Kataru.
To byl poslední závod mistrovství světa endurance. Prestiž tohoto seriálu je určitě menší než u superbiků, ale jsem rád, že se mi to nakonec na tu bednu povedlo, i když to bylo v jiném mistrovství světa. Byl to rozhodně dobrý závěr sezony. Odskočil jsem si do Kataru vlastně tak trochu z nudy. Jel jsem v jiném týmu na pro mne úplně nové motorce, a nebýt trochu smůly, tak jsme mohli celý závod úplně jednoduše vyhrát, protože jsme tři hodiny vedli. Přibrzdily nás až technické problémy.

Jsou vytrvalostní motocyklové závody velkou dřinou?
Jednoduché to není. Navíc v Kataru bylo docela teplo.

Už jste zahájil přípravu na sezonu?
Od poloviny listopadu jsem si dal pauzu a v prosinci jsem jel opět na dvoutýdenní soustředění na Kanárské ostrovy s atlety Dukly Praha.

Fyzicky byste tedy měl být připraven dobře?
Doufám, že ano. Trénovali jsem tam dvoufázově a od té doby každý den trénuji doma.

Kdy poprvé vyrazíte testovat na motocyklu?
Dvacátého ledna máme první testy ve španělské Almerii a hned potom v Portugalsku v Portimau.

Pro letošní sezonu nadále zůstáváte v italském týmu Guandalini Racing?
Ano. Změnou pouze je, že v něm budeme dva jezdci. Nově se mnou pojede Australan Brendan Roberts, který loni vyhrál Pohár FIM litrových superstocků.

Opět pojedete na motocyklu Ducati?
Ano. Bude to polotovární model 2009.

S jakými cíli půjdete do sezony?
Do superbiků vstoupily dvě nové značky BMW a Aprilia s továrními týmy. Za BMW pojedou Biaggi a Nakano, který přichází z Moto GP, za Aprilii pojedou Corser a Xaus. Konkurence bude podstatně nabitější a bude mnohem těžší se prosadit. Je složité odhadovat dopředu.

Kdy se jede první závod?
Prvního března v Austrálii.

Co jste říkal svému osmému místu v anketě o nejlepšího jihočeského sportovce?
Podobné umístění jsem očekával. Je znát, že v našem kraji mají hokej a volejbal vysoké postavení. Tomáš Verner a Tereza Huříková zase dosahují ve svých sportech opravdu výborných výsledků. O motorkách tady není zase až tak slyšet.

Autor: Pavel Kortus

14.1.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Pavel Bláha (vpředu) se svým masérským kolegou Pavlem Vlašicem.

Střelecký rekord mezi obránci v první lize stále drží masér Motoru Pavel Bláha

Ilustrační foto.

K seniorům návštěvy nepustí

Hokejisty ČEZ Motoru povede i v příští sezoně trenér Antonín Stavjaňa

České Budějovice – Také v příští sezoně povede hokejisty ČEZ Motoru Antonín Stavjaňa. Vedení klubu je s jeho prací spokojeno, jemu se na jihu Čech líbí. Nic tak nebránilo podepsání nového kontraktu na další sezonu.

Na jihu byly do babyboxů odloženy tři děti

Jižní Čechy - Dvířky jihočeských babyboxů zatím vstoupily do života tři děti - dvě děvčátka a jeden chlapec.

Agresivní muž řádil v domě

Vltavotýnsko - V sobotu v noci byla policejní hlídka vyslána do rodinného domu, kde muž páchal domácí násilí na ženě. Po příjezdu na místo incidentu byl muž stále agresivní a na výzvu strážců zákona, aby zanechal svého jednání, nereagoval.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies