VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Michek pojede za Orion Litomyšl

České Budějovice – Nejlepší současný jihočeský motokrosař Martin Michek (22 let) hlásí přestup. Po dvou letech v italském továrním týmu TM přestoupil do týmu Orion Litomyšl – RS Petrol.

28.1.2011
SDÍLEJ:

S Martinem Michkem (na fotografii v dresu Orionu) přicházejí ty nejvyšší ambice na domácích i zahraničních tratích. Foto: Orion Litomyšl

Stále ještě velká naděje českého motokrosu mění také kubaturu. V letošním roce by měl absolvovat kompletní seriál mistrovství světa třídy MX3, kde by chtěl atakovat nejvyšší příčky. K tomu by také konečně rád uspěl v domácím šampionátu.

Ambice pro světový šampionát nejsilnější kubatury bude mít Michek skutečně ty nejvyšší. „Oproti minulým letům došlo ke změně pravidel, takže zde bude více kvalitních závodníků,“ zdůrazní. „O konkurenci nebude nouze.“

Zásadní změnou je, že se na jednotlivých závodech světového šampionátu nebude platit startovné, což řadu kvalitních jezdců odrazovalo. „Mistr světa ze třídy MX3 bude mít pro příští rok přímý vstup do světového šampionátu nejprestižnější třídy MX1. To je velké lákadlo,“ tvrdí Jihočech.

Kalendář mistrovství světa třídy MX3 letos čítá třináct závodů. A závodit se nebude jenom v Evropě. „Chceme objet kompletní seriál. Pojedeme i trojici zámořských závodů v Brazílii, Argentině a Chile,“ ujišťuje Michek.

Závod třídy MX3 si vyzkoušel už loni na domácí Velké ceně v Holicích, kde dojel dvakrát třetí. „Mohlo to být ještě lepší. Jezdil jsem i v čele závodu, ale trochu mě zradila technika. Ale nebylo to špatné a věřím, že bych se letos mohl prosadit,“ doufá.

Sám si ale velice dobře uvědomuje, že v Holicích nebyla úplně ta nejsilnější konkurence. „Jezdců bylo málo, protože pravidla skutečně nebyla přijatelná. Teď už se neplatí startovné a celý ten cirkus kolem, který stojí hrozně moc peněz. Teď bude startovní pole mnohem silnější,“ bere na vědomí.

Dva roky v továrním týmu TM bere jako velkou zkušenost. Ale sám přiznává, že mohl tuto velkou šanci využít lépe. Loni se rozloučil 24. místem v konečné klasifikaci MS třídy MX2. „Dělal jsem všechno proto, aby to šlo lépe. Něco mi to dalo, něco zase vzalo. Šel jsem do továrního týmu s tím, že to chci zkusit,“ jen pokrčí rameny.

První rok ve třídě MX2 nebyl dobrý. „Pro mě ani pro tým. Vyvíjela se nová motorka a pořád se testovala. Navíc jsem byl zvyklý na velkou motorku a malá mi až tak neděla,“ poukazuje na rozdíl mezi oběma kubaturami.

Druhý rok se mu přání vyplnilo a přesunul se mezi absolutní světovou elitu ve třídě MX1. Zde se ale vůbec neprosadil a po půl roce se vracel zpátky do třídy MX2. Tam se ale konečně chytil. „Na malé motorce se mi začalo dařit a nedojel jsem hůř než do třináctého místa,“ konstatuje.

Ve hře prý po skončení sezony bylo i prodloužení smlouvy v týmu TM. „Jednalo se o tom,“ přikývne. „V příštím roce jsem chtěl jet opět třídu MX2, ale ta je omezena věkem do třiadvaceti let, který já dovrším ještě před startem mistrovství světa. Objevily se i nabídky z jiných týmů, ale rozhodl jsem se, že zkusím uspět ve třídě MX3 a potom bych se rád vrátil mezi elitu do MX1,“ naznačuje své plány do budoucna.

Nakonec zakotvil v Orionu Litomyšl, kam ho zlákal především manažer Petr Kovář. „Dostal jsem jednu z nejlepších nabídek, jaké jsem u nás mohl dostat. Je srovnatelná s továrním týmem,“ tvrdí.

K dispozici bude mít čtyřtaktní motocykly KTM. „Zatím jsou v sériovém provedení, ale budou se upravovat,“ vysvětluje.

Kromě mistrovství světa by rád prorazil také v domácím šampionátu. „To je také požadavek ze strany týmu. Pojedu všechny závody a chtěl bych uspět co nejlépe. Uvažuji o nejvyšší příčkách, ale už jsem přece jen opatrnější. Musím hlavně dojíždět do cíle. Výpadky se dají jen těžko nahradit,“ připomíná loňské mistrovství, kdy ho nedokončené rozjížďky připravili o možný titul.

Přes zimu Michek zapracoval na fyzičce. Nyní ho čeká měsíční soustředění na motocyklu ve Španělsku a pak už začne pomalu ladit formu na duben, kdy v Řecku startuje mistrovství světa. „Nechci nic podcenit. Rád bych byl na začátek sezony dobře připraven,“ ujistí.

Trenérsky na Michkův další růst bude i nadále dohlížet Jihočech a bývalý úspěšný závodník Jan Froněk.

Autor: Pavel Kortus

28.1.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Policie - ilustrační snímek

Mladý řidič při nehodě vypadl z auta, později zemřel

Motor ve Strakonicích udolal Plzeň.

Motor má cenný plzeňský extraligový skalp

Sebevrahovi zachránili život policisté

České Budějovice – Skočit z 2. patra chtěl v úterý dopoledne asi 30letý muž, což svědek oznámil na lince 158. Do Kostelní ulice se bleskem sjeli policisté a specialisté zásahové jednotky.

OBRAZEM: Jiří Máška na Hluboké

Strakonice, Hluboká - Na začátku srpna byla zahájena výstava Jiřího Mášky a jeho přítele sochaře Tomáše Havlíka na Hluboké. Přesto, že byla vysoká teplota, přišlo kolem osmdesáti lidí, kteří se skvěle bavili.

Policie stále vyzývá svědky poškození Audi Q7

České Budějovice - Už před dvěmi týdny požádala policie svědky nehody, aby pomohli vypátrat řidiče automobilu, který na parkovišti u OD Penny market v Novohradské ulici poškodil Audi Q7 černé barvy a ujel. Nyní policie vyzývá znovu a s dalšími informacemi.

Supervýhodná nabídka? Pět tipů, jak nenaletět při zhodnocování peněz

I relativně nízká finanční gramotnost Čechů může za to, že čas od času skočíme na „supervýhodnou“ nabídku zhodnocení peněz, která se nakonec promění v totální fiasko. Pokud byste rádi investovali svoje úspory, nevynechejte následující tipy. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení