Hned v úvodu letošního roku si při tréninku zlomil hrudní obratel, což znamenalo minimálně tříměsíční stopku. Vzhledem k tomu se rozhodl operací vyřešit dlouhodobé problémy s kolenem a vynechal celou sezonu. Tohoto rozhodnutí zpětně nelituje. „Bylo to dobré řešení. Dal jsem se do pořádku a teď mohu na sto procent trénovat," stojí si za svým rozhodnutím.

Zlomený obratel už je v naprostém pořádku. Také operované koleno drží. „Operace hodně vyřešila a je to mnohem lepší, než bývalo. Občas to ale ještě cítím," připustí.

Roční pauza byla dlouhá a někdejší mistr Evropy ve třídě 65 ccm si dokonce pohrával s myšlenkou na konec kariéry. „Tím se ale zaobírám každý rok," usměje se. „Potom však vždycky zase k motokrosu čichnu a podobné myšlenky jdou stranou," ujistí.

Na závody se tak letos jezdil alespoň dívat. „Bylo to dlouhé, ale jinak to nešlo. Nedalo se nic dělat," jen bezmocně pokrčí rameny.
Vyloženě v roli diváka však pokaždé nebyl. „Fandil jsem kamarádům a někdy jsem také pomáhal s přípravou mému týmovému kolegovi Láďovi Červenkovi," přikyvuje.

Na domácí motokrosové scéně ho letos nic nijak výrazně nepřekvapilo. „Ve třídě MX1 byla větší konkurence než v předcházejících letech. V MX2 jede pět lidí a ti ostatní už tak rychlí nejsou," nabízí svůj pohled na letošní motokrosové dění u nás.

V současné době už je mladý Jihočech v plném tréninku. „Dlouho jsem nemohl dělat vůbec nic. Zimní přípravu jsem odstartoval v září. A bylo to celkem náročné, protože jsem začínal prakticky z nuly. Teď už mám ale tři měsíce za sebou a je to podstatně lepší," chválí si.

Ze začátku musel ve svém tréninkovém plánu vynechat běh, aby zbytečně nedráždil operované koleno. „Běhat jsem začal až tak před měsícem. Jinak plavu, jezdím na kole, chodím do posilovny. Dělám prakticky všechny sporty, při kterých není koleno příliš namáháno," vysvětluje.

Kromě fyzické přípravy už si byl několikrát také zajezdit na motorce. „Párkrát jsem to zkusil, ale teď už zase není počasí, takže musíme počkat, než znovu vyjedeme," lituje.

Na motocyklu neseděl prakticky tři čtvrtě roku. Tréninkového výpadku se však neobává. „Bylo znát, že jsem na tom dlouho neseděl. Ale s jízdou na motorce je to stejné jako na kole, to se nezapomíná," usměje se.

V nejbližším období bude i nadále především pracovat na kondici. Motorka přijde na řadu zase až v lednu. „Od ledna chceme začít intenzivně trénovat na motorce. Pojedeme pravděpodobně do Belgie," připomíná zemi motokrosu zaslíbenou. „Pokud by bylo přijatelné počasí, tak bychom asi jezdili častěji doma. Ale do Belgie potřebujeme. Všude jsou tam pískové tratě, na kterých potřebuji trénovat, protože na písku mě příští rok čeká dost závodů. Musím na písku nějaké hodiny najezdit," má jasno.

Stejně jako v minulém roce bude Kovář v příští sezoně hájit barvy dvou týmů. Doma pojede za Hulho team. v Německu za tým MX Cofain Racing KTM. Potud zůstává vše při starém. Ale jedna velká změna ho čeká. Chystá totiž přestup do silnější třídy MX1. „Došlo k tomu po dohodě s Cofain teamem. Rakušan Pascal Rauchenecker odešel jezdit enduro, tak jsem zaujal jeho místo ve třídě MX1," vysvětluje. Jeho týmovými parťáky budou Petr Smitka a Lukas Neurater.

Prioritou pro Jihočecha bude v příští sezoně mezinárodním mistrovství Německa ADAC Masters. „Pokud se nebudou krýt termíny, tak pojedu také naše mistrovství republiky třídy MX1. K tomu bych měl absolvovat tři nebo čtyři závody mistrovství světa. Tam bych ale jel v kubatuře MX2," dává nahlédnout do svého plánu pro příští rok.

Přechodu na silnější motocykl se neobává. „Zatím mám za sebou na velké motorce jenom tři tréninky, takže to moc posuzovat nemohu. Postupem času ale člověk získává zkušenosti. Strach z toho nemám," těší se na novou výzvu.

O cílech pro další sezonu se moc bavit nechce. „O cílech se vůbec hovořit nedá. Příští sezona po pauze pro mě bude velkou neznámou," míní.

V letošní sezoně se dva termíny našeho šampionátu kryly s německým mistrovstvím, což je škoda především pro tuzemský seriál. „Je to samozřejmě škoda, ale to je střet jiných zájmů. K tomu nemám moc co dodat," konstatuje jihočeský motokrosař.