Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) už připravuje smlouvu s budoucím zhotovitelem. Podle tiskového mluvčího ministerstva dopravy Tomáše Neřolda by se staveniště mělo předávat v září. „Vítězným uchazečem ve výběrovém řízení se stala firma Eurovia s nabídkovou cenou 933 223 300 korun bez DPH a rezervy," říká za ŘSD tiskový mluvčí Jan Studecký a dodává, že termín pro zprovoznění je 36 měsíců. Řidiči by tedy mohli po novém úseku začít jezdit v září 2019. Úplně dokončen by měl být nový úsek za 48 měsíců, to znamená v září 2020. To už by měly být mezi Veselím nad Lužnicí a Úsilným hotové i další tři úseky o délce přibližně 16,5 kilometru. Od Tábora už by pak měla vést dálnice až na hranici Českých Budějovic.

Eurovia se již na stavbu úseku Ševětín Borek chystá. Podle Ivety Štočkové, tiskové mluvčí firmy, přijdou první na řadu zemní práce. „Jakmile budeme mít předané staveniště, začneme zemními pracemi a přeložkami inženýrských sítí," uvedla Yveta Štočková. Dodala, že se jedná o projekt, kde podél stávající silnice I/3 vznikne v celé délce úseku další komunikace a spolu vytvoří novou část dálnice D3. 

Ševětín BorekÚsek dálnice D3 Ševětín Borek bude mít délku 10 680 metrů. Do výběrového řízení se přihlásilo 10 uchazečů, nejlepší nabídku podala firma Eurovia 933 milionů korun bez DPH.

Silnici na Prahu chtějí přidat pruh

Nový úsek dálnice D3, který by se měl začít na podzim stavět mezi Ševětínem a Borkem, bude náročný na koordinaci práce stavbařů a současného provozu. Současný hlavní tah na Prahu totiž zůstane v provozu a vedle bude vznikat druhá polovina budoucí dálnice, podobně jako je to už dnes poblíž Veselí nad Lužnicí.

Na hlavním tahu na Prahu se chystají změny také ve Středočeském kraji. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ČR připravuje například podle tiskového mluvčího Jana Studeckého úpravu stávající silnice I/3 mezi D1 a Benešovem. Měla by být rozšířena 2+1 jízdní pruh.

V úseku Benešov Mirošovice předpokládá ŘSD, rozšíření na 2+1 a stavební povolení už bylo dokonce vydáno letos v únoru. V současnosti již probíhá výběrové řízení na zhotovitele stavby. Pokud se nikdo z účastníků výběrového řízení neodvolá, mohla by stavba začít už příští měsíc. „Výstavba potrvá osm měsíců," doplnil Jan Studecký.

Trochu delší časový horizont bohužel očekává ŘSD u dalších staveb plánovaných na současné silnici I/3. Především jsou to kruhové křižovatky u Benešova. Tam se předpokládá zahájení stavebních prací až v roce 2019, podobně jako v případě zahloubení a rozšíření komunikace u zámeckého parku Konopiště.

Stavba středočeské části dálnice D3 by pak mohla být zahájena v roce 2024. V květnu příštího roku chce ŘSD zažádat o územní rozhodnutí.