VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Architekti zkoumají vlakové nádraží

České Budějovice – Nové parkoviště a oprava fasády, právě po takových změnách volají lidé, kteří používají budějovické vlakové nádraží. „Důležité je podle mě v první řadě opravit  omítku," hodnotí situaci například Lukáš Poláček z Českého Krumlova.

19.8.2014 7
SDÍLEJ:

Českobudějovické vlakové nádraží.Foto: Deník/Jaroslav Sýbek

Změny se ale blíží. V Budějovicích se totiž už od začátku srpna začínají scházet architekti, kteří mají kompletní plán rekonstrukce vlakového nádraží připravit. 


„V současné době máme vypsané výběrové řízení na projektanta. Připravovanou projektovou dokumentaci ale musí také projednat orgány památkové péče," uvedla  tisková mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová. „Až potom bude možné stanovit částku potřebnou na rekonstrukci budovy a harmonogram prací," doplnila.

Rekonstrukce nádraží bude rozdělena na tři samostatné části tak, aby i vlastní realizaci bylo možné rozložit na etapy. Nejdříve přijde na řadu střešní konstrukce, 
v druhé fázi se oprav dočká samotná fasáda a poslední třetí etapa rekonstrukce bude patřit interiérům i vnitřním dispozicím celé budovy.

Důležitou otázkou však stále zůstává financování celého projektu. České dráhy, které jsou vlastníkem českobudějovického vlakového nádraží, totiž na opravy čerpat evropské dotace nemohou. 
Z tohoto důvodu se nabízí 
i možnost prodeje nádraží Správě železniční dopravní cesty (SŽDC), která tuto možnost má.

Roky plynou a budova nádraží chátrá

Nádraží v Českých Budějovicích.O rekonstrukci zchátralé nádražní haly se přitom mluví již několik let. V roce 2008 společnost CB Station Development představila projekt, podle kterého se mělo vlakové nádraží propojit s autobusovým moderní budovou. Jenže velkorysý projekt byl nejprve znatelně zredukován a nakonec úplně zastaven.

Developera projektu, mimo jiné také stavitele českobudějovického Mercury Centra Petra Touška, totiž poslal krajský soud na pět let do vězení. Důvodem byly podvody při podnikání.

V současné době České dráhy pracují s variantou, 
v níž by  budovy nádraží převedly do vlastnictví Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC).  Výhodou navrhované  vlastnické změny je to, že by na opravu nádraží mohly být použity dotace z Evropské unie. České dráhy tyto dotace totiž využívat nemohou.

Jak ale bude vypadat nový projekt rekonstrukce, zatím jasné není. „Všechny naše investice jsou závislé na připravovaném převodu staničních budov. Do té doby do oprav bohužel nemůžeme investovat," popsal nynější situaci tiskový mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský.

Autor: Jana Klomfarová

19.8.2014 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Děti házely z okna na chodník hračky

Trenér Robert Čepička u týmu mužů SK Čtyři Dvory po sezoně skončí.

Mé tajné přání bylo postoupit do kraje. Nevyšlo to, loučí se Robert Čepička

Nejradši jsem měl Otavu, říká vorař Václav Husa

Jindřichův Hradec - Nový exponát je od letošní, právě zahájené sezony, k vidění v zámeckém mlýně v Jindřichově Hradci, kde najdete expozici lesnictví a rybníkářství.

Tři zraněné ženy při nehodě na Strakonické, omezení provozu

České Budějovice – Do protisměru vjela v pondělí po poledni na Strakonické ulici řidička Renaultu Megan Scénic jedoucí od Husovy třídy na Pražskou.

Další žluté autobusy od června míří do jižních Čech

Strakonice - Nové autobusové spojení z Prahy do Pasova odstartuje v pondělí 12. června.

Tady strávil mládí Donald Trump

Donald Trump, nový prezident USA, nebyl vždy miliardářem. Neměl v New Yorku mrakodrap a nejezdil těmi nejdražšími vozy. V New Yorku se narodil a mládí strávil v tomto malém cihlovém domě.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies