VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Architekti zkoumají vlakové nádraží

České Budějovice – Nové parkoviště a oprava fasády, právě po takových změnách volají lidé, kteří používají budějovické vlakové nádraží. „Důležité je podle mě v první řadě opravit  omítku," hodnotí situaci například Lukáš Poláček z Českého Krumlova.

19.8.2014 7
SDÍLEJ:

Českobudějovické vlakové nádraží.Foto: Deník/Jaroslav Sýbek

Změny se ale blíží. V Budějovicích se totiž už od začátku srpna začínají scházet architekti, kteří mají kompletní plán rekonstrukce vlakového nádraží připravit. 


„V současné době máme vypsané výběrové řízení na projektanta. Připravovanou projektovou dokumentaci ale musí také projednat orgány památkové péče," uvedla  tisková mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová. „Až potom bude možné stanovit částku potřebnou na rekonstrukci budovy a harmonogram prací," doplnila.

Rekonstrukce nádraží bude rozdělena na tři samostatné části tak, aby i vlastní realizaci bylo možné rozložit na etapy. Nejdříve přijde na řadu střešní konstrukce, 
v druhé fázi se oprav dočká samotná fasáda a poslední třetí etapa rekonstrukce bude patřit interiérům i vnitřním dispozicím celé budovy.

Důležitou otázkou však stále zůstává financování celého projektu. České dráhy, které jsou vlastníkem českobudějovického vlakového nádraží, totiž na opravy čerpat evropské dotace nemohou. 
Z tohoto důvodu se nabízí 
i možnost prodeje nádraží Správě železniční dopravní cesty (SŽDC), která tuto možnost má.

Roky plynou a budova nádraží chátrá

Nádraží v Českých Budějovicích.O rekonstrukci zchátralé nádražní haly se přitom mluví již několik let. V roce 2008 společnost CB Station Development představila projekt, podle kterého se mělo vlakové nádraží propojit s autobusovým moderní budovou. Jenže velkorysý projekt byl nejprve znatelně zredukován a nakonec úplně zastaven.

Developera projektu, mimo jiné také stavitele českobudějovického Mercury Centra Petra Touška, totiž poslal krajský soud na pět let do vězení. Důvodem byly podvody při podnikání.

V současné době České dráhy pracují s variantou, 
v níž by  budovy nádraží převedly do vlastnictví Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC).  Výhodou navrhované  vlastnické změny je to, že by na opravu nádraží mohly být použity dotace z Evropské unie. České dráhy tyto dotace totiž využívat nemohou.

Jak ale bude vypadat nový projekt rekonstrukce, zatím jasné není. „Všechny naše investice jsou závislé na připravovaném převodu staničních budov. Do té doby do oprav bohužel nemůžeme investovat," popsal nynější situaci tiskový mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský.

Autor: Jana Klomfarová

19.8.2014 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vizualizace centra Písku po revitalizaci.
5

Písek pozastavil přípravy nového náměstí

Radka Fišarová zapěje v Zámecké jízdárně. Foto: archiv MHF Český Krumlov

Návštěvníci festivalu, pozor, koncert Radky Fišarové se přesouvá

Hospodská půjčila auto opilému, aby si dojel pro peníze

Jindřichohradecko – Hned tři řidiče, kteří se před jízdou posilnili alkoholem, nachytali policisté na Jindřichohradecku.

Vodáky od zákazu dělí i půl centimetru

Šumava - I když vodáci od začátku letošní sezony dostali na Vltavě stopku jen dvakrát, vody je málo.

Karamel od Vaška je pro manžele Kalkušovy jejich nejmladším dítětem

Český Krumlov - Osm nových výrobků obdrželo značku Regionální potravina Jihočeského kraje na Selských slavnostech v Holašovicích.

Kruháč v Třeboni bude celý srpen uzavřený

Třeboň – Po dlouhých letech odkladů konečně dojde k opravě kruhového objezdu v Třeboni „U Kaprů“ na příjezdu od Českých Budějovic. Pro řidiče to ale bude znamenat značné dopravní omezení na hlavním tahu mezi Budějovicemi a Jindřichovým Hradcem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení