„Některé autobusy mi připadají spíše jako rakve než prostředky hromadné dopravy,“ říká Josef Hes. „Nechci hovořit o účelnosti a síle reklamy podle čtverečních metrů, ale přál bych sobě i cestujícím, aby okna dopravních prostředků nebyla ničím zakrývána,“ komentuje.


„Ze zkušeností svých i druhých vím, že většina lidí ráda sleduje své okolí a mnozí, ať cizí či domácí, se spíše orientují podle výhledu,“ je přesvědčen.
Dopravní podnik má ale opačné zkušenosti. „Stejných reakcí zaznamenáváme minimum. Jedná se o dvě tři, oproti sto tisícům cestujících, které denně přepravíme, je to zanedbatelné. Naopak máme pochvaly, že v letních měsících fólie stíní proti sluníčku. Nebudeme to řešit,“ reagoval Bohumil Matouš z DP.
„Žádný předpis neupravuje, jak má či nemá být vůz polepen, pouze že přední a boční skla u řidiče nesmí být ničím zakryta, aby nebránila rozhledu,“ dodává. Zbytek je na domluvě mezi inzerentem a DP.


„Je to kompromis,“ konstatuje. DP vydělá na tom, že jeho vozy vozí loga firem, ročně 7 až 8 milionů, což je nezanedbatelná částka. „Jsou to výnosy, které se odráží například v jízdném. Bez reklamy by bylo mnohem vyšší,“ uzavřel.