VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Autobusy a trolejbusy mění trasy

České Budějovice -Od neděle začne v Budějovicích platit nový jízdní řád, přinese radikální změny.

8.6.2011
SDÍLEJ:

Nový jízdní řád.Foto: dpmcb.cz

Páteřní linky, které v pravidelných časech a bez zajížděk spojí různé části města, logicky navazující spoje a trolejbus, který nebude trčet v zácpách, tak by měla již za pár dní fungovat městská hromadná doprava v Budějovicích. Radikální změny vycházejí z podrobného průzkumu potřeb cestujících. Mohly by ročně uspořit až osm milionů korun.

Znamená to ale, že řada linek pojede jinou trasou, než jsme zvyklí, Budějovičtí se budou muset naučit jinak přestupovat a přivyknout novým časům odjezdu svého spoje. Nový systém dopravní podnik města spustí už v neděli 12. června.

Přípravy však vrcholí právě v těchto dnech. „Intenzivně školíme veškerý personál, nejen řidiče, ale i revizory, pracovníky informační kanceláře, předprodejních míst a dispečery,“ vyjmenovává vedoucí oddělení strategie a řízení dopravního podniku Radek Filip všechny, kdo se musí už nyní ve všech změnách dobře orientovat a umět případně cestujícím poradit. Ode dneška navíc mohou lidé na frekventovaných zastávkách potkat hostesky, které rozdávají letáčky s plánkem nových tras autobusů a trolejbusů i komentářem k jednotlivým změnám. Ke koupi či výměně za starý jsou samozřejmě i nové jízdní řády, spojení stejně jako přehled změn lze najít i na stránkách www.dpmcb.cz.

Nejnáročnější na spuštění nového systému bude podle Filipa obměna zastávkových jízdních řádů. „Do této práce je zapojeno hodně lidí, musíme vyměnit řády na čtyřech stovkách zastávek. Začneme v sobotu přes den a pracovat budeme až do noci. V neděli ráno musí být na každé správný jízdní řád,“ dodává.

Jádrem celého systému dopravy ve městě bude šest páteřních linek. Na ty budou logicky navazovat další přípoje. Páteřní linky budou jezdit v krátkých intervalech podle takzvaných taktových jízdních řádů, tedy vždy v pravidelných časových rozestupech. Ty budou u těchto spojů ve špičce maximálně desetiminutové, trojka a devítka bude jezdit dokonce v kratších intervalech.

Při nastupování je třeba mít se na pozoru především kvůli změně trasy některých spojů. U linek 1, 3 a 9 se trasa nemění, pouze dostanou nový jízdní řád. Linky 2 a 11 se mění v části trasy. Dále je zavedena nová trolejbusová linka číslo 5.

Linka č. 1

Autobusy linky číslo jedna pojedou i po změnách ve známé trase. Úpravy se ale týkají jízdního řádu. Ve špičce chytíte jedničku každých deset minut, tedy šestkrát za hodinu, mimo špičku pojede tento spoj v intervalu 20 minut, o víkendu co půl hodiny.

Linka č. 2

Také trolejbus označený číslem 2 pojede ve špičce každých deset minut. Nebude už ovšem zajíždět k nádraží, mezi Poliklinikou Sever a Senovážným náměstím je její trasa napřímena. Díky této úpravě vznikne rychlé spojení „sever – jih“, které dosud ve městě chybělo. Cestující ušetří 7 minut jízdní doby v úseku mezi Družbou a Nemocnicí. Z Lidické třídy bude navíc dvojka odkloněna přes nám. Jiřího z Poděbrad k nemocnici a na konečnou Papírenská. K nádraží se cestující ve směru z Lidické třídy dostanou linkou 5, od Pražské třídy pojede k nádraží linka 11.

Linka č. 3

Jenom frekvence spojů se týkají změny další páteřní linky číslo 3. Dosavadní počet spojů se ukázal jako nedostatečný. Proto je trolejbusová linka na základě přepravních průzkumů posílena v průměru o 20 % spojů. Ve špičce pojede trojka každých pět minut.

Linka č. 5

Novinkou bude trolejbusový spoj číslo 5. Spojuje v sobě celou trasu současné linky 17 a jižní úsek linky 2. Pojede ve špičce každých 10 minut z Máje přes Vltavu, Strakonickou ulici, Pražskou třídu a Palackého náměstí k nádraží a odtud pak přes Senovážné náměstí po Lidické třídě až do Rožnova. Nová linka výrazně posilí spojení na Lidickou třídu, kam společně s linkou 2 pojede každých 5 minut ve špičce. Linka zajišťuje také obslužnost Palackého náměstí, kam už nebude jezdit jedenáctka.

Linka č. 9

Trolejbusy číslo 9 se stávají nejdůležitější linkou ve spojení sídliště Vltava s centrem města. Proto na této lince klesá interval na špičkových 7,5 minuty proti dnešním 12 minutám. Převážná část spojů je koordinována s linkou 5, aby čekací doby na zastávkách byly co nejkratší.

Linka č. 11

Bez přestupů se dostanou do centra cestující z Mladého a Nových Hodějovic, a to díky nové trase autobusové linky č. 11. Pojede nově po trase dosavadní jedenáctky i dvanáctky, tedy z N. Hodějovic přes Mladé kolem nádražíRudolfovskou ulicí k poliklinice Sever a přes Mariánské náměstí na pražské předměstí. Linka vzniká sloučením tras současných linek 11 a 12 do jedné trasy.

Změny se týkají i dalších linek:

Linka č. 4

Trasa zůstává beze změn. Cestující se tímto spojem dostanou z Hluboké nad Vltavou k nádraží a naopak. V novém jízdním řádu jsou pouze posunuté odjezdy spojů v řádu minut.

Linka č. 6

Tento spoj bude mít konečné v Hosíně a na Dobré Vodě. Ve směru z Hosína autobusy číslo 6 budou nově pokračovat k Nádraží a dále přes Kovárnu na Dobrou Vodu v trase původní linky 19. Homole bude namísto šestky obsluhovat linka 19.

Linka č. 7

Trasa sedmičky ze sídliště Máj do Boršova nad Vltavou se měnit nebude. Nepojede ale tak často jako dosud. Interval ve špičce pracovního dne byl prodloužen na 15 minut, protože část zátěže převezme nová autobusová linka 15.

Linka č. 8

Také osmička se bude držet dosavadní trasy z Máje přes Pražskou a Okružní ulici na nádraží. Počet spojů zůstává přibližně zachován. O víkendu pojede osmička každých 60 minut, spoje ve směru ze sídliště Máj skončí na točně Okružní, ale plynule (bez přestupu) na ně naváže linka 12 ve směru k Nádraží. Totéž platí i opačně.

Linka č. 10

Desítka z Kaliště do Vidova pojede jako doposud, trasa zůstává beze změn, jízdní řád se posouvá jen v řádu minut.

Linka č. 12

Linka 12 pojede ve směru z Havlíčkovy kolonie přes Nádraží do Husovy kolonie, vybrané spoje pak až na točnu Slévárenská. Víkendový provoz umožňuje v zastávce Okružní-točna plynulé pokračování linkou 8 ke Hřbitovu (stejným vozidlem, tj. bez přestupu) a dále na Strakonickou ulici a sídliště Máj. Spojení mezi Nádražím a Pražským sídlištěm bude nově sloužit páteřní linka č. 11.

Linka č. 13

Jedinou změnou trasy je odklon do zastávky U Zimního stadionu ve směru ze Srubce. Nový jízdní řád znamená pouze minutové posuny u spojů.

Linka č. 14

Trasa linky zůstává totožná od Vltavy přes Výstaviště až po Polikliniku Sever, odkud nově pokračuje po Rudolfovské třídě přímo do Nového Vráta. Bude ale sloužit jen jako rychlý spoj do zaměstnání a do škol, bude tedy v provozu jen ve špičkách pracovních dnů. Ráno pojedou spoje jen ze sídliště směrem do centra a N. Vráta, odpoledne pojedou čtrnáctky naopak pouze směrem na Vltavu. Původní trasa linky č. 14 je nahrazena linkami 2, 15 a 5.

Linka č. 15

Linka je vedena v tradiční trase z Vltavy přes Šumavu k Výstavišti, odkud pokračuje nově po ulici Na Dlouhé louce k Poliklinice Jih a Nemocnici. Jezdit bude jen v pracivní dny v době od 5 do 19 hodin.

Linka č. 16

Trasa spoje z Litvínovic je zkrácena jen k nádraží. Počet spojů zůstává zachován.

Linka č. 17

Sedmnácka bude zrušena.

Linka č. 19

Devatenáctka je vedena nově z Nových Homol přes Planou k Nádraží. Původní úseky linky 19 jsou nahrazeny obnovenou linkou 15 ze sídliště Vltava a odkloněnou linkou 6 v úseku Nádraží – Dobrá Voda.

Linka č. 41

Linky obsluhující Tesco se netýkají žádné změny trasy ani jízdních řádů.

Linka č. 50

Noční linka zůstává i nadále v současné podobě beze změny trasy či jízdního řádu.

Autor: Hana Svítilová

8.6.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Rudolfovská za viaduktem už průjezdná

Týn nad Vltavou.

Týn nad Vltavou má nového ředitele kultury

Stromovku rozzáří květnaté louky

České Budějovice – Všemi možnými barvami bude už zanedlouho hrát Stromovka. 

Srazil ženu na přechodu, policie potřebuje svědky

České Budějovice – Ve středu kolem 6.30 h na přechodu pro chodce poblíž zastávky MHD Jana Buděšínského srazil řidič ve stříbrné Škodě Fabii ženu. 

AKTUALIZUJEME

Na silnicích jsou popadané stromy

Jižní Čechy - Páteční ráno na jihočeských silnicích komplikují popadané stromy. Hasiči do rána odstranili již přes sedmdesát stromů.

Problémy v Proutku. Postižení se musí rozloučit s domovem

Jindřichohradecko - Spěšné hledání náhradních domovů pro postižené, nejistá budoucnost. Neziskovka Proutek se dostala do existenčních potíží.  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies