Podle náměstka primátora Petra Holického by zemní práce měly začít příští týden. „Tím dojde k omezení provozu na pravobřežní stezce pro cyklisty a chodce. Po dobu stavby budou moci využívat provizorní trasu okolo hranice staveniště“, upozorňuje Petr Holický. Určitou komplikaci ale uživatelé stezky určitě přijmou. Protože na jaře se díky nové lávce otevře snadná cesta do Plané mimo hlavní komunikace.

Podle starosty Plané Tomáše Pintéra už se pracuje i na budoucím pokračování cyklotrasy dál směrem na Boršov.

Nyní ale spolupracuje s Budějovicemi na stavbě lávky. Minulý týden převzala obec Planá od Státního pozemkového fondu komunikace, které vedou k budoucí lávce přes Vltavu. Díky tomu se včera mohla uzavřít dohoda s Metrostavem, který bude lávku stavět, o budoucím využití cest. Teoreticky už je tedy stavba lávky připravena a příští týden by měla akce začít.

Stavba lávky o délce 39 metrů přitom nebude úplně jednoduchá. Levý břeh Vltavy je totiž u TJ Meteor o několik metrů níže než pravý. Podle náměstka primátora Petra Holického proto budou vybudovány k lávce přístupové rampy. A v rámci levé rampy bude vložen další ocelový mostní objekt dlouhý 17 metrů. Celá akce má vyjít na 19,5 milionu korun.

„Stavba je zásadní pro pokračování cyklostezky směrem na jih. Do centra Českých Budějovic se tak na kole dostanou i lidé z Boršova nad Vltavou, Homolí a Plané,“ upozorňuje na hlavní přínos lávky Petr Holický.

Podle starosty Plané Tomáše Pintéra se nyní Planá a další obce připravují na výkupy potřebných pozemků, aby cyklisté mohli po bezpečnějších cestách pokračovat i za Planou.

Nová cyklotrasa se plánuje i směrem na západ od jihočeské metropole. Má vést přes Branišov a Dubné až do Holašovic. Teprve se ale upřesňuje trasa a začátek realizace se odhaduje nejdříve na příští rok.

Z Českých Budějovic už se pracuje třeba i na cyklostezce na Včelnou. Zatím ale bude končit jen na dohled od Včelné. Čeká se totiž na takzvanou jižní tangentu, kterou má cyklostezka křížit. Tangenta je ale teprve ve fázi příprav stavby.