VYBERTE SI REGION

Budějovice mění dopravní plány

České Budějovice - Jak budou vypadat nové parkovací zóny v krajském městě? Které další silnice chce českobudějovická radnice postavit? A jak se v současnosti vedení města dívá na jižní spojku mezi Havlíčkovou kolonií a Mladým? Na podobné otázky má odpovědět aktualizovaný Integrovaný plán organizace dopravy (IPOD) v Českých Budějovicích. Rada města už projednala upravenou verzi dokumentu, který teď bude předložen zastupitelstvu. Věc se přitom týká i tisíců lidí dojíždějících do Českých Budějovic za prací.

21.2.2016
SDÍLEJ:

Od příštího roku by chtěla radnice spustit nový systém parkování na části Pražského předměstí (zóna na mapě vyznačená červeně a zeleně).Foto: Mapy.cz/Deník

Od příštího roku by totiž chtěla radnice spustit nový systém parkování na části Pražského předměstí. Podle náměstka primátora Františka Konečného (ANO 2011) je to ale podmíněno vybudováním záchytného parkoviště v Jírovcově ulici a zavedením hromadné dopravy přes centrum.

Dosáhnou na dotaceIntegrovaný plán organizace dopravy IPOD, shrnuje všechny důležitější dopravní projekty na území Českých Budějovic. Jeho existence je mimo jiné také nutnou podmínkou pro případné čerpání dotací.

„Vybudování záchytných parkovišť podpoříme," říká za opoziční TOP 09 zastupitel Tomáš Bouzek k nadcházejícímu projednávání IPOD v zastupitelstvu. A ohledně změn v parkování připojuje, že se jedná o projekt, který byl zahájen už za minulých koalic. Podle Tomáše Bouzka jeho strana asi většinu věcí v aktualizované dopravní koncepci podpoří, i když zastupitel nevylučuje dílčí návrhy na změnu. Aktualizovány byly v IPOD i další záměry města. Například propojka Plavská Novohradská, takzvaná jižní spojka. „Již pro nás není aktuální," říká František Konečný. V souboru dokumentů sice návrh uvedeného dopravního tahu zůstává, ale s poznámkou, že nemá pro České Budějovice význam.

Plány představí veřejnosti

Od Rudolfovské třídy až po ulici U Trojice a od Nádražní až po Pražskou třídu chce českobudějovická radnice příští rok rozšířit parkovací zónu s placeným stáním. Podle náměstka primátora Františka Konečného zde budou vyhrazena místa pro rezidenty a abonenty čili obyvatele a podnikatele z lokality a vedle toho budou smíšené zóny. V těch bude místním stačit k zaparkování celoroční karta, ale přespolní by měli klasicky platit s pomocí automatů. Ve smíšenou zónu se má proměnit například část Palackého náměstí.

Podrobný projekt dopravních změn, který už má radnice zpracovaný, podle Františka Konečného ukazuje, že by parkovací místa nemusela chybět. Někde totiž bude povoleno nově stání díky zavedení systému dalších jednosměrných ulic. K plánovaným úpravám chystá radnice i setkání s veřejností. „První prezentaci koncepce dopravy v Českých Budějovicích připravuji na 24. března v zasedací místnosti zastupitelstva," říká František Konečný s tím, že podle zájmu pak případně budou i další.

Na internetuIntegrovaný plán organizace dopravy chce českobudějovická radnice zveřejnit i na internetu. Mělo by se tak stát v dubnu, po projednání v zastupitelstvu.

Dá se očekávat, že třeba o prezentaci nového systému parkování bude u veřejnosti zájem. Pravděpodobně také o debatu o propojce ulic Milady Horákové a Strakonické. Silnici chce město stavět společně s krajem. Část obyvatel sídliště se ale obává zvýšené hlučnosti nebo prašnosti z nové komunikace. Už nyní byl překročen hlukový limit mezi paneláky na Máji a to se jedná pouze o současný provoz. Po realizaci spojky mezi sídlišti Máj a Vltava by provoz mohl vzrůst až několikanásobně. „Naše výhrady platí," říká k projektu Radek Vinkler za nesouhlasící obyvatele Máje. Kritici projektu ale jsou ochotni ke kompromisu. Jako možné řešení by viděli třeba vedení komunikace na začátku sídliště v hlubokém zářezu nebo tunelu.

Pojetí dopravy v krajském městě zajímá i příznivce cyklistiky, například Irenu Šefčíkovou ze sdružení Domovina. Aktualizovanou verzi IPOD sice Irena Šefčíková nezná. Připomíná ale, že i územní plán říká, že jedním z jeho základních cílů je optimální rozvoj cyklistických tras ve městě. „České Budějovice mají z morfologického hlediska ideální podmínky, aby tento druh ekologické dopravy sehrál významnou úlohu v dělbě přepravní práce. Zvýšení podílu cyklistické dopravy při realizaci každodenních vztahů územní plán podporuje, respektive přispívá, k vytvoření co nejoptimálnějších podmínek," cituje dokument Irena Šefčíková. Vzápětí ale s jistou dávkou skepse dodává: „My, kdo jezdíme v Českých Budějovicích na kole, si jen přejeme, aby si politici a úředníci přečetli, co sami odhlasovali a své závazky plnili. Vše zatím bylo jen ve fázi dokumentu. Nekonečný příběh. Chceme věřit, že se realizovat bude," dodává Irena Šefčíková a naznačuje tak, že snaha radnice na tomto poli by mohla být větší.

Českobudějovické zastupitelstvo by o nové podobě IPOD mohlo jednat v březnu.

Autor: Edwin Otta

21.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Víkend bude patřit v hale volejbalu. Dorazí možná i Ondřej Hudeček

České Budějovice - Už se také nemůžete dočkat, až se poprvé v sezoně 2016/17 vypravíte na jihu Čech na extraligový volejbal?Ideální příležitost k prozkoumání síly týmů budete mít už o tomto víkendu.

Primátor přivítal úspěšné paralympioniky

České Budějovice – Úspěšné jihočeské paralympioniky přivítal v úterý odpoledne na českobudějovické radnici primátor krajského města Jiří Svoboda.

I v Ostravě půjdeme za třemi body, ujišťuje Wermke

České Budějovice – Za áčko proti Frýdku-Místku na jeden gól nahrál, za juniorku z přímého kopu krásný gól vstřelil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies