„Velice si vážíme rostoucího zájmu návštěvníkůo výrobu našeho piva. Lidé nejvíce oceňují to, že se mohou pohybovat přímo v pivovarském provozu a vaření piva mohou sledovat z bezprostřední blízkosti,“ říká Tomáš Olejník, vedoucí oddělení Gastro Budějovického Budvaru.

VLÁDNE NĚMČINA
Loni přijelo nejvíce lidí z Německa a Rakouska (po 19 procentech). Na třetím místě byli návštěvníci z Česka s podílem 18 procent. Pivovar si prohlédli turisté celkem ze 73 zemí včetně například Peru, Nepálu nebo Kamerunu. Velmi výrazně – na dvojnásobek – vzrostl zájem Číňanů, kteří loni tvořili již 3 procenta všech návštěvníků. Zájem o prohlídky pivovaru se zvyšuje dlouhodobě – v roce 2002 byl počet návštěvníků jen asi 21 tisíc.

Z LEŽÁCKÉHO SKLEPA
Návštěvnické centrum Budějovického Budvaru se dlouhodobě věnuje rozvoji komplexní nabídky turistických služeb. Mezi ně patří především prohlídky výrobních prostor pivovaru a multimediální expozice s názvem Příběh budějovického piva.

Nejpopulárnější částí prohlídky pro návštěvníky starší 18 let je ochutnávka nepasterovaného a nefiltrovaného piva přímo v ležáckém sklepě. Kromě češtiny si zákazníci mohou objednat výklad i v dalších šesti světových jazycích. O spokojenost návštěvníků se stará tým dvanácti průvodců a čtyř pracovníků v recepci Návštěvnického centra.

Návštěvnické centrum zajišťuje i prodej suvenýrů nebo nabídku gastronomických služeb v pivnici Budvarka přímo v areálu pivovaru nebo v pivnici Masné krámy v českobudějovické Krajinské ulici.