VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Budějovičtí chtějí lákat víc turistů

České Budějovice – Zatímco 
v českokrumlovských hotelech a penzionech se předloni ubytovalo 186 544 lidí, v sedmkrát větších Budějovicích to bylo jen 140 821 výletníků.

2.4.2016 1
SDÍLEJ:

Českobudějovická radnice. Ilustrační foto.Foto: Deník/Jana Klomfarová

Ač je značka UNESCO, kterou se Krumlov může pyšnit, podle odborníků velkým magnetem hlavně na zahraniční turisty, Budějovičtí by světu rádi dali vědět, že mají výletníkům také co nabídnout. S cílem přilákat víc návštěvníků než doposud.

Podle ředitele Jihočeské centrály cestovního ruchu Jaromíra Poláška je turistický potenciál krajské metropole dlouhodobě podceňovaný a odfinancovaný. „Budějovice přitom mají 
v rámci kraje unikátní polohu. Ve zhruba padesátikilometrové dojezdové vzdálenosti od města je výletníkům k dispozici většina nejvýznamnějších turistických atraktivit kraje. Pro turisty by tedy bylo ideální ubytovat se právě v Budějovicích a odtud vyjíždět do dalších částí jižních Čech," řekl Jaromír Polášek. Aby se tak stalo, měli by podle něj větší úsilí vyvinout město i místní podnikatelé a spojit síly například při propagaci nabídky kulturních akcí či ubytovacích možností.

Náměstek budějovického primátora Jaromír Talíř připustil, že pořádání pravidelných setkání zástupců města s podnikateli v turismu nestačí. „Při nedávné návštěvě v partnerském Linci jsem si uvědomil, že bude nutné do této oblasti daleko více investovat, aby se nepřímý zisk pro město zvýšil," připustil a doplnil, že Linec má pro cestovní ruch instituci s 23 zaměstnanci, zatímco Budějovice jen dva úředníky magistrátu.

Pozvolný nárůstTuristů v Budějovicích přibývá pozvolna. Roku 2014 se tu ubytovalo 140 821 lidí, o rok dřív to bylo 129 539 osob.  

Receptů, jak zvýšit atraktivitu Budějovic u výletníků, je hned několik. Například k přilákání hostů z Asie stačí podle Oto Šrámka, průvodce japonských turistů po jižních Čechách, „maličkost". Záchytná parkoviště pro autobusy, 
u nichž by byly k dispozici čisté toalety.

„Při cestách s Asiaty vždy řešíme, kde vystoupit z autobusu a kde použít toaletu. 
V Krumlově systém dobře vybavených záchytných parkovišť funguje, v Budějovicích bohužel zatím ne," zmínil Oto Šrámek s tím, že právě nedostatečná infrastruktura často odradí zástupce cestovních kanceláří nebo výletníky samotné, aby se cestou po kraji zastavili také v jeho metropoli. „A je to škoda, město má mnoho architektonických památek. Jenže asijští turisté teď paradoxně jezdí raději do Holašovic než do Budějovic," doplnil Oto Šrámek.

Náměstek českobudějovického primátora Jaromír Talíř zdůraznil, že cestovní ruch je provázanou oblastí. „Chybí nám nejen parkoviště pro autobusy v blízkosti centra, ale také lepší koordinace nabídky zajímavých akcí a jejich propagace," vyjmenoval.

S tím souhlasí i ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu Jaromír Polášek. Zmínil, že nezbytné je větší úsilí ze strany města i podnikatelů. „Podnikatelé by měli turistům nabízet dostatek atraktivních produktů 
a musejí přitom mít oporu ze strany radnice. Neříkám, že pro turisty je tady nabídka nulová, ale třeba v sobotu odpoledne nebo v neděli je centrum města prakticky mrtvé," vysvětlil Jaromír Polášek.

První kroky ke zlepšení tohoto stavu už Jihočeská centrála cestovního ruchu za pomoci dalších partnerů učinila. Vznikla destinační společnost Českobudějovicko – Hlubocko, která dá za účelem lepší propagace turistických atraktivit dohromady obce 
i podnikatele ve zmíněném mikroregionu. Jaromír Polášek předeslal, že první výsledky činnosti nové společnosti by měly být k dispozici do června. O tom, že Budějovice mají potenciál přitáhnout mnohem více turistů, podle Jaromíra Poláška svědčí příklad rakouského Lince. „Ještě před dvaceti lety to bylo špinavé chemické město. A dnes je z Lince turistický cíl."

Balíčky prodávají

Generální manažer českobudějovického Grandhotelu Zvon Petr Šalda ocenil, že mnohé už se v Budějovicích 
v oblasti turismu zlepšilo.
„Pozitivní je, že roste počet akcí, které se v turistické sezoně konají. A to jak spontánně, tak s podporou města," vyzdvihl.

Stále je ale podle něj co zlepšovat. „Věc, kterou zatím vůbec neumíme, je rozdělit nabídku pro turisty do ucelených balíčků a pak o nich srozumitelně říct jednotlivým cílovým skupinám," zmínil 
a pro větší názornost svou myšlenku rozvinul: „Nyní máme sice bohatou, ale roztříštěnou nabídku.

Vezměme si třeba mladou rodinu s dětmi, která by chtěla v Budějovicích prožít třídenní dovolenou. Dnes bohužel nikde nenajde ucelenou nabídku turistických, sportovních či gastronomických zážitků, které jí město nabízí, navíc spojenou s nabídkou ubytování. A to je třeba změnit."

K tomu je podle Petra Šaldy třeba využít nejen nových cest, například příloh v denním tisku či takzvaných newsletterů zasílaných prostřednictvím elektronické pošty. Ale také již existujících informačních kanálů, které však nejsou dostatečně využívané. „Mám na mysli třeba internetové stránky města nebo kraje," doplnil s tím, že právě v tomto směru by měla propagaci Budějovic výrazně pomoci nová destinační společnost. „Zlepšení je ale třeba 
i v dalších směrech, chybí třeba systém, který by výletníky navedl na volná parkovací místa," dodal Petr Šalda.

Lákadla pro turisty v krajském městě

Jihočeské muzeum. Jihočeské muzeum
Nabízí svým návštěvníkům stálou expozici Příběh města, která se věnuje historii Českých Budějovic. Každoročně tady lidé mohou rovněž navštívit řadu dalších výstav, nyní například Život našich předků na venkově. V uplynulém roce sem zavítalo zhruba 51 500 návštěvníků
Černá věž
Více než sedmdesátimetrová dominanta Českých Budějovic láká lidi z Čech i ze světa nejen svou dlouholetou historií, ale také dechberoucím výhledem, jenž se po 
zdolání 225 schodů nabízí. Loni sem cestu našlo kolem 
30 tisíc návštěvníků.
Černá věž.
Vodárenská věž. Vodárenská věž
Své první návštěvníky přivítala Vodárenská věž, jež 
v roce 1724 začala zásobovat město vodou, v polovině září uplynulého roku. Do konce roku 2015 sem přišlo na tři tisíce návštěvníků. Letos sem mohli lidé poprvé zavítat o Velikonocích, další příležitost budou mít u příležitosti Dne památek, který se uskuteční 16. dubna.

Autor: Martin Tröster

2.4.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vlajka Motorfans a znak hokejového klubu dnes ozdobily českobudějovickou Černou věž.

Na tři zářijové dny zavřou Černou věž

Ilustrační foto.

Zloději dnes ukradou i kadibudku

AKTUALIZOVÁNO

Mladý řidič při nehodě vypadl z auta, později zemřel

Lipí - Devatenáctiletý řidič podlehl zraněním, která utrpěl při vážné dopravní nehodě. Stala se v úterý mezi obcemi Mokré a Lipí.

Motor dal Plzni pět gólů v přesilovkách, Gřegořek definitivně ukončil kariéru

Strakonice – S blížícím se startem sezony začínají hokejisté ČEZ Motoru ukazovat svou sílu. Extraligovou Plzeň doslova deklasovali po výborném výkonu na strakonickém zimním stadionu 6:1 a zaujali především úžasnou produktivitou v přesilovkách, ve kterých nastříleli pět gólů. Ve čtvrtek je čeká další přípravný duel ve Znojmě (18).

Nominujte Deník v anketě Křišťálová Lupa 2017!

Nominujte Deník.cz do ankety českého internetu Křišťálová Lupa 2017! Díky vám bude mít Váš regionální Deník šanci dostat se do finálního hlasování v kategorii "Zpravodajství".

V sobotu rozezní parkán rock, ska i punk

Prachatice - Hospic music fest 2017 - nultý ročník jednodenního hudebního festivalu, odstartuje již tuto sobotu. Bavit se a pomáhat můžete od 13 do 22 hodin.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení