Již téměř dva roky pracuje Bártová v budějovické restauraci Modrý dveře. Většinu času obsluhuje hosty, někdy míchá i nápoje na baru. „Nosit těžké talíře a běhat po place se může naučit každý, ale dobrý číšník si musí především hodně pamatovat a při práci přemýšlet o několika věcech najednou,“ říká.

Člověk v branži musí podle ní také mít svou práci rád tak, že mu nevadí posloužit druhým a pro hosty udělat vše. „Namícháme správný drink, doneseme ho na místo, ale zákazník si tu především musí připadat dobře. A to je hlavně o osobnostech číšníků,“ vysvětluje.

Bártová přirovnává své zaměstnání k práci na úřadě nebo v obchodě, i tam chodí lidé příjemní a méně příjemní. Dodává však, že velké problémy zatím řešit nemusela. Pokud někomu vadí například to, že si musí během oběda objednávat jídlo na baru, snaží se mu vysvětlit, proč tomu tak je.

„Dobrý číšník by si také měl pamatovat své hosty a vědět, co mají rádi,“ vyjmenovává dále Bártová. V Modrých dveřích mají celou řadu stálých zákazníků. Pokud Bártová potká hosta na ulici, vždy ho s radostí pozdraví.

Podle ní umí spokojení lidé obsluhu ocenit a nepříjemných situací je pomálu. „Samozřejmě se necítím dobře, když je někdo opilý, sápe se na mě na baru a má hloupé otázky, ale naštěstí se s tím často nesetkávám. Spíš jsme se tady shodli, že už by se v hospodách nemuselo kouřit,“ doplňuje Bártová.

V Modrých dveřích se číšnice střídají okolo páté hodiny odpolední. Lucii Bártové se na každé směně líbí něco jiného. „Obědy dělám ráda, ale je to pořád totéž. Už vím, kdy přijde konkrétní host a co si objedná. Večer je pestřejší, ale zase mi tolik nevyhovuje pracovat v noci,“ uzavírá.