Zaměstnanci za netradiční službu neplatí, je bonusem v rámci běžného jízdného. Služba funguje tak, že v ranních hodinách umožňuje převést kolo autobusem a za řídítka usednout až odpoledne při mnohem lepší viditelnosti, což je důležité pro bezpečnost.
Držáky na kola má Jihotrans umístěny na sedmi linkách. Letos nejvíce využívaná byla linka z Českých Budějovic s nástupní stanicí sídliště Máj – Milady Horákové. Tou bylo každý měsíc přepraveno průměrně padesát jízdních kol. Jedním ze zaměstnanců, kteří službu nejčastěji využívali, byl Antonín Drápela z útvaru péče o zařízení.
„Cyklobusem jsem jezdil prakticky každý den, a to bez ohledu na počasí. Ač se to na první pohled nezdá, tak je to výhodné i z časového hlediska. Odpoledne bych se šel stejně projet, takto se po návratu z práce mohu rovnou věnovat rodině," poukázal Antonín Drápela na jednu z výhod cyklobusu.
Chuť zaměstnanců Temelína nasadit ráno své kolo do držáku na autobus a odpoledne se projet zpět domů závisí i na počasí. „Letos byl z tohoto pohledu ideální červen a červenec. Primát nejvíce dopravovaných kol za měsíc zůstal i po letošním rekordním roce loňskému červenci, kdy bylo přepraveno dvě stě čtyři jízdních kol," řekl vedoucí útvaru komunikace JETE Petr Šuleř.
Vzhledem ke stále se zvyšujícímu zájmu zaměstnanců elektrárny o tuto službu počítá Temelín s jejím pokračováním i příští rok.
Nepřehlédněte:
Bytová družstva se ocitla v pasti. Neplatiče již nemohou vyhoditCyklobusy přepravily do Temelína rekordní počet kol
Temelín - Do práce autobusem a zpět domů na kole. Třetí rokem měli možnost se takto pohybovat zaměstnanci Jaderné elektrárny Temelín (JETE). Cyklobusy společnosti Jihotrans přepravily od dubna do října celkem 846 jízdních kol. Za necelé tři sezony bylo do držáků umístěno 1790 kol
Celkem 846 jízdních kol přepravily letos autobusy do Jaderné elektrárny Temelín.
|
Foto: archiv JETE