Zaměstnanci za netradiční službu neplatí, je bonusem v rámci běžného jízdného. Služba funguje tak, že v ranních hodinách umožňuje převést kolo autobusem a za řídítka usednout až odpoledne při mnohem lepší viditelnosti, což je důležité pro bezpečnost.

Držáky na kola má Jihotrans umístěny na sedmi linkách.  Letos nejvíce využívaná byla linka z Českých Budějovic s nástupní stanicí sídliště Máj – Milady Horákové. Tou bylo každý měsíc přepraveno průměrně padesát jízdních kol. Jedním ze zaměstnanců, kteří službu nejčastěji využívali, byl Antonín Drápela z útvaru péče o zařízení.

„Cyklobusem jsem jezdil prakticky každý den, a to bez ohledu na počasí. Ač se to na první pohled nezdá, tak je to výhodné i z časového hlediska. Odpoledne bych se šel stejně projet, takto se po návratu    z práce mohu rovnou věnovat rodině," poukázal Antonín Drápela na jednu z výhod cyklobusu.

Chuť zaměstnanců Temelína nasadit ráno své kolo do držáku na autobus a odpoledne se projet zpět domů závisí     i na počasí. „Letos byl z tohoto pohledu ideální červen a červenec. Primát nejvíce dopravovaných kol za měsíc zůstal   i po letošním rekordním roce loňskému červenci, kdy bylo přepraveno dvě stě čtyři jízdních kol," řekl vedoucí útvaru komunikace JETE  Petr Šuleř.

Vzhledem ke stále se zvyšujícímu zájmu zaměstnanců elektrárny o tuto službu počítá Temelín s jejím pokračováním i příští rok.