Situaci nepřidají ani páteční invaze rekreantů směřujících na jih a jejich nedělní návraty domů.
Pokud se řidiči k sobě nezachovají ohleduplně, na křižovatku od mostu lze jen s velkým riskováním vjet.
Místní se těší hlavně na dálnici D3. Doufají, že pak se vše změní k lepšímu.

V kolonách až dvacet minut

„Čekáme hlavně na dálnici, protože ten kruhový objezd u benzínky pomůže jen velice částečně. Odkloní dopravu od pomyslného středu Plané, která pak bude směřovat na Turovec, Chýnov, Pelhřimov a Brno,“ naznačil tajemník úřadu Antonín Koliha.


Budoucího investora dálnice vybírá pověřená firma. Kdo bude soukromým investorem by mělo být jasné za rok až rok a půl. Poprvé by se měl využít systém tzv. PPP – postav, provozuj a předej.


V praxi to znamená, že zhruba dva roky bude stavět, potom třicet let provozovat, aby se mu investice vrátila, a poté dálnici předá státu.
„Jezdím tudy často do Veselí a Budějovic a pokud jedu ráno nebo večer, tak musím počítat raději s dvacetiminutovou rezervou i více. Kolony jsou opravdu velmi časté. Už aby byla dálnice,“ posteskl si motorista Stanislav Jelínek z Tábora.

Přechod jako brzda

Nejproblematičtějšími místy v Plané nad Lužnicí jsou křižovatka hlavní silnice se směry na Malšice a Turovec a přechod pro chodce, který je velmi frekventovaný především kvůli obchodům a nedaleké základní škole.


Těm pravděpodobně budoucí kruhový objezd od benzínky směrem k Madetě ale nepomůže.


„Kruhový objezd s podjezdem k firmě Madeta neodvede dopravu mezi Táborem a Českými Budějovicemi. Kdo pojede od Tábora na Chýnov, odbočí již v Táboře a kdo pojede od Českých Budějovic, stejně musí přes Planou projet. Jediné, co podle nás vyřeší komplikovanou a přetíženou dopravu v centru Plané nad Lužnicí, je plánovaný dálniční obchvat,“ naznačil pro Deník tiskový mluvčí táborských policistů Miroslav Doubek.