Kurátor výstavy Michal Škoda uvedl, že zvýšený zájem o výstavu čekal, ale skutečnost prý předčila očekávání. „Určitě jsme ale výstavu nepořádali proto, abychom trhali rekordy v návštěvnosti," poukázal Michal Škoda na zcela odlišný význam projektu, kterým je i podle autora projektu, pražského architekta Jana Šépky, snaha vyvolat diskuzi o umění a veřejném prostoru. A to se daří. Důkazem jsou nesčetné komentáře v internetových diskuzích.

Podle Jaromíra Poláška, ředitele Jihočeské centrály cestovního ruchu, je jednoznačným přínosem výstavy propagace města ve zbytku republiky, pro zahraniční turisty už ale záměr prý tak pochopitelný není. „Ti netuší, co se tu děje," řekl Jaromír Polášek.

Rozdílné reakceVybíráme z knihy, do níž návštěvníci Domu umění píší své dojmy z výstavy:

- „Některým lidem se to nelíbí, i se zlobí. Ale je to zajímavé, změna je život. Není třeba být jako ovce a jít tam, kam je naženou. Je mi 72 let a moc se mi to líbí." Paní Wagnerová, České Budějovice

- „Trapné, zbytečné, nevkusné." Anonym

Unikátu mohlo město využít pro propagaci

Velké očekávání vzbudil projekt pražského architekta Jana Šépky s názvem Vnímání. V jeho rámci zakrývá jednu z dominant krajského města po dobu tří týdnů dřevěná zástěna.

Jak se ale zdá, více než debaty v internetových diskuzích zajímá lidi výsledná realizace projektu. Jen od zahájení výstavy, které se uskutečnilo minulou středu, totiž českobudějovický Dům umění navštívilo přes šest tisíc lidí.

„Sám jsem byl zvědavý, co se bude se zahájením výstavy dít," přiznal Michal Škoda, kurátor Domu umění v Českých Budějovicích. Současně s tím ale doplnil, že reakce byly vesměs pozitivní. „Čekal jsem, že větší spokojenost bude panovat u mladších lidí, ale výstavu si pochvalují i starší lidé," poznamenal kurátor výstavy s tím, že vyloženě negativních názorů zaregistroval něco přes stovku.

Navštívit Dům umění se v nadcházejících dnech chystá i Jaromír Polášek, ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu. „Jako Budějovičáka mě to zajímá," řekl Jaromír Polášek. Zároveň ale poznamenal, že potenciálu, který výstava má, mohlo město využít mnohem lépe pro propagaci Českých Budějovic u nás i ve světě.

„Aby měla výstava nějaký smysl, musí mít výsledek, ale ten tady nevidím," narážel ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu na nedostatek dalších akcí. „Je to akce jen na měsíc, součástí tak mohly být klidně nějaké doprovodné výstavy, mohla se například rozvinout diskuze o budoucí podobě náměstí," navrhoval Jaromír Polášek.