To je přesně případ Libora Sechovce z Písku, který se dobrovolnické práci věnuje už patnáct let. Sám přitom pracuje na sociálním odboru městského úřadu, a tak se s problémy lidí setkává denně. Když vytočíte v pátek linku důvěry, možná se vám stane, že na vás promluví právě on. „Setkávám se s problémy, které člověka můžou potkávat od dětství až po stáří. Snažíme se najít vždycky nějaké řešení a toho člověka uklidnit, i když ne vždycky to může vyjít. Pokud si nevíme sami rady, odkážeme jej na odborníka,“ říká o své práci v Arkádě, kde na lince důvěry slouží coby dobrovolník od poloviny roku 2007. Ač je jeden ze služebně nejmladších, odsloužil už v prvním roce více než šedesát hodin, vloni pak přes sto hodin. „Tím se stal naším nejaktivnějším dobrovolníkem,“ doplňuje vedoucí Arkády – sociálně psychologického centra v Písku Miroslava Pravdová.

Libor Sechovec říká, že byl zvědavý na to, jaké to je pomáhat přes telefon a jak to vlastně na lince důvěry vypadá. „Dozvěděl jsem se o konkurzu, přihlásil se a vybrali mě. Zúčastnil jsem se výcvikového kurzu a od té doby na lince pracuju,“ shrnul lakonicky.

Mimo všechny aktivity a rodinu se pustil i do studia na vysoké škole. „Když se setkávám s problémy lidí, kteří volají, tak si myslím, že moje problémy jsou malé. Lidé ale naopak povzbudí mne a pocit, že můžu někomu pomoct, pomáhá i mně,“ dodal.