VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lávka do Vrbného vede nad kolejemi už více než sto let

České Budějovice - Kvůli opravám se mostek dnes uzavře. Už od roku 1908 slouží obyvatelům Suchého Vrbného, Pětidomí a Českých Budějovic železná lávka přes kolejiště u nákladového nádraží. Ač se to podle historika Jana Schinka místním svého času nelíbilo, dala dokonce i název ulici, která vede podél trati U Lávky.

27.4.2015 2
SDÍLEJ:

Železná lávka přes nákladové nádraží v Českých Budějovicích.Foto: Deník/Martin Tröster

Dnes se ale lávka pro pěší i cyklisty uzavře. Od 7 do 15 hodin ji čeká renovace dřevěné pochozí části a také údržba plechových krytů trakčního vedení. Podle Marie Douděrové ze Suchého Vrbného by si ale důležitá spojnice zasloužila větší renovaci. „Seshora je lávka tak retro, že si tam dělají i fotografové speciální snímky," říká s mírným úsměvem Marie Douděrová. Stavbě zajišťuje zájem fotografů oprýskaná konstrukce a archaicky vypadající architektonické řešení. „Ve městě se staví všelijaké nové lávky. Tahle slouží už kolik let. Zasloužila by si lepší údržbu," myslí si Marie Douděrová a dodává, že by se lávka mohla i zastřešit.

Lávka, i když vede přes nákladové nádraží, je v majetku statutárního města. To ji opravovalo ve větší míře před dvanácti lety. „Poslední oprava byla provedena v roce 2003. Hlavním důvodem byla nutnost výměny ochranných plechů nad trakčním vedením, které byly silně zrezivělé a nebezpečné. Na základě diagnostického průzkumu byly také vyměněny silně poškozené části rámu a opraveny nýty a ložiska," popisuje rozsah tehdejší opravy náměstek primátora Ivo Moravec a dodává, že spodní část byla natřena protikorozním nátěrem a došlo i na výměnu pochozích fošen. Současná oprava se týká hlavně vyčištění nánosů ze zimní údržby na trapézových pleších hlavně z důvodu prodloužení životnosti. „Město využívá toho, že Správa železniční dopravní cesty má právě v tomto termínu plánované výluky, a tak jsou náklady na výluky trakčního vedení pod lávkou mnohem nižší," doplnil Ivo Moravec.

V dohledné době nemá město v plánu větší opravu této lávky a územní plán s ní do budoucna nepočítá, protože se předpokládá výstavbu tunelu pod nákladovým nádražím. „My ale do tunelu nechceme," upozorňuje ohledně budoucí pěší cesty do Suchého Vrbného Marie Douděrová.

Autor: Edwin Otta

27.4.2015 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Rodáci z Mladošovic oslavili v sobotu úctyhodné stáří obce i štěstí, které měli místní v noční bouřce. V zrostlý strom v blízkosti kostela spadl totiž přesně na místo, kde napáchal jen minimální škodu.
11

OBRAZEM: Mladošovice slaví 650 let i štěstí při bouřce

Energetici spolu s lesníky nají plno práce u spadlých drátů před Žďárem.
AKTUALIZUJEME / SLEDUJEME ON-LINE
99

Noční bouřka se prohnala jihem Čech, zastavila i vlaky

Tehdy tam palci zamačkávali bubliny horkého asfaltu

Jaroslavice – Na místě, kde kdysi stála vesnice Jaroslavice, je nyní Hněvkovická přehrada. V sobotu se na loučce u přehrady setkají rodáci této zatopené vesnice a zavzpomínají na staré časy.

Povodně 2002: Poslední oběť zemřela tři týdny po velké vodě

Jižní Čechy – Povodňový vzpomínkový seriál dnes končíme příběhem Marty a Vlastimila Weberových.

Nehoda na objízdné trase na Netolice

Podeřiště u Malovic - Kamion s pick upem se srazili v Podeřišti, tedy na objízdné trase do Netolic.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení