VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lišovu se obchvat zase vzdaluje

Lišov - Nekonečné kolony osobních automobilů, kamionů a autobusů, takový obrázek skýtá Lišov v pracovní dny a často i o části víkendu. Místní už netrpělivě vyhlížejí stavbu slíbeného obchvatu. Územní řízení, které bylo ukončené v roce 2014, se ale vrátí na svůj začátek. Kvůli procesní chybě.

20.10.2015 3
SDÍLEJ:

Přeložka kolem Lišova a Štěpánovic by měla začínat v lokalitě Na Klaudě a vyústit u Vranína. Její součástí mají být i dvě mimoúrovňové křižovatky.Foto: www.obchvatlisova.cz

„Lišovský stavební úřad chyboval územní řízení se totiž mělo řídit novelou, která ukládala, že je třeba písemně obeslat všechny vlastníky pozemků. Místo složitého obesílání to lišovský stavební úřad vyřešil formou veřejné vyhlášky, jak tomu bylo zvykem dříve," popisuje peripetie s územním řízením lišovský starosta Jiří Švec. Na chybu upozornil krajský úřad s tím, že by toto řízení mohl někdo napadnout, proto se začne znovu.

K VranínuKromě obchvatu samotného Lišova by měla nová komunikace směrem na Třeboň řešit i situaci Štěpánovic. Zvažuje se dokonce
i nová silnice za Vranínem, která by navázala na moderní silnici před Třeboní.

Pro řidiče i obyvatele obce je nové projednávání zklamáním. Do Lišova a přes Lišov jezdí pravidelně například Michal Nováček z Třeboně. „Přestávám už věřit, že se s tím obchvatem vůbec někdy začne. Pořád se o něm mluví, na internetu se člověk může podívat na krásnou vizualizaci, ale kdy skutečně poprvé kopnou a začnou ten obchvat stavět, je otázka. Zdá se mi, že termíny se pořád posouvají," říká řidič zásilkové agentury Michal Nováček.

„Obchvat by mi určitě zrychlil některé pracovní cesty. Cesta Lišovem totiž docela trvá, takže by to bylo pohodlnější," dodává Michal Nováček.

Investorem obchvatu je Ředitelství silnic a dálnic České republiky (ŘSD). Podle tiskové mluvčí ŘSD Niny Ledvinové bude o nové územní rozhodnutí požádáno po nutném obnovení podkladů.

Za Vranínem čeká silnici narovnání

Komplikace se stavebním řízením pro obchvat Lišova možná skončí tím, že příslušné úřední řízení se povede v Českých Budějovicích. „Krajský úřad teď rozhodne, kdo bude nové řízení dělat, asi to nakonec připadne budějovickému magistrátu," říká starosta Lišova Jiří Švec.

Jedním dechem se ale podivuje nad legislativní praxí v České republice. Dosavadní řízení totiž ztroskotalo na tom, že nebyli písemně obesláni všichni účastníci řízení. Věc byla vyvěšena jen na úřední desce. To by vyhovělo starším zákonům, ale ne úpravě, která byla platná, když se stavební řízení kvůli obchvatu Lišova zahájilo. První část stavebního řízení tak zvané územní řízení, proto bylo zrušeno a vše začne znovu.

Začnou do čtyř letNa trase obchvatu Lišova už byl proveden na popud investora Ředitelství silnic a dálnic předběžný geotechnický průzkum. Se zahájením stavby se počítá na přelom let 2018-2019.

Ale zákon už byl opět změněn, takže momentálně zase bude stačit vyvěsit jen oznámení na úřední desku. „Novela, která ukládala všechny obesílat do vlastních rukou, mimochodem už zase neplatí," říká Jiří Švec. Paradoxně tak nové řízení může probíhat rychleji a přípravy obchvatu se nemusí až tolik zpozdit.

Sám lišovský starosta se přitom přesunu úředního řízení do Českých Budějovic nebrání. „Je s podivem, že takhle důležitá administrativní řízení mají na starosti místně příslušné stavební úřady. Přitom například krajský stavební úřad na to má mnohem větší kapacitu než náš pětičlenný stavební úřad," dodává Jiří Švec.

Důležitou otázkou, která souvisí s chystaným obchvatem Lišova a navazujícím obchvatem u Štěpánovic, je také úprava komunikace za Vranínem. Ta už se nyní dostala do reálné podoby. „Dobrou zprávou pro všechny, kdo cestují mezi Českými Budějovicemi a Třeboní je, že se pokročilo v plánech na úpravu nebezpečného úseku za Vranínem. Záměr příslušného projektu už byl předán k posouzení na ministerstvo dopravy," říká senátor Jiří Šesták a dodává, že v uplynulých osmi letech se na pětikilometrovém úseku mezi areálem společnosti Best a vjezdem to Třeboně stalo téměř sto nehod.

Autor: Edwin Otta, Jana Klomfarová

20.10.2015 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:
Ve čtvrtek 30. března zahájila odborná firma likvidaci stovek tun nebezpečných odpadů uskladněných na okraji Lhenic v areálu bývalého ACHP.
EXKLUZIVNĚ
5

Lheničtí se dočkali, likvidace toxických odpadů začala

Antonín Stavjaňa (vlevo) s Martinem Štrbou.
15

Stavjaňa: Vary hrají jiný hokej než Pardubice. Ne tak technický, ale rychlejší

Ceny pohonných hmot v Jihočeském kraji opět klesly

České Budějovice - Ceny pohonných hmot v Jihočeském kraji za poslední týden opět klesly. Natural 95 stojí 30,49 Kč a nafta 29,84 Kč. Obě komodity tak zlevnily za posledních sedm dnů přibližně o 20 haléřů. Vyplývá to z aktuálních informací společnosti CCS.

V dubnu se na scénu vrátí populární „divadelní“ budvarské prohlídky

České Budějovice - Každou dubnovou středu od 19.30 hod. se lidé opět mohou zúčastnit „divadelních" prohlídek Budějovického Budvaru v historických kostýmech.

Teplá fronta přinese slabý déšť

Jižní Čechy – Přes území Jihočeského kraje bude i nadále přecházet teplá fronta. Sluníčka si ale podle předpovědi meteorologů ve čtvrtek tolik neužijeme.

Jihočeský kraj zatím o stávce řidičů nemá informace

České Budějovice  - Jihočeský kraj zatím nemá informace o tom, že by se řidiči autobusů v regionu připojili k plánované stávce, která se podle odborářů uskuteční 6. dubna. Důvodem stávky jsou požadavky řidičů na zvýšení mezd. Jihočeský kraj zatím nemají od odborářů jakékoliv oficiální informace, řekl náměstek hejtmana Jan Kubík.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies