„Chybí jednotná koncepce cyklistické dopravy," zmínil mimo jiné od řečnického pultu Lukáš Bajt z Českých Budějovic a dodal, že chybí i kolostavy – přitom se jedná 
o nenáročný krok, který by mohl zlepšit situaci pro cyklisty například u Polikliniky Jih.

S další výhradou vzápětí navázal Lukáš Kosička. „Až 
v roce 2013 byl zveřejněn generel cyklodopravy pro roky 2010 – 2014," upozornil Lukáš Kosička a dodal, že ve zmíněném dokumentu mu chybí třeba informace o sčítání cyklistů.Podle mladého muže by práce takové úrovně neprošla na univerzitě ani jako bakalářská, protože odpověď na řadu důležitých otázek v ní hledal marně. 

Podle náměstkyně primátora Ivany Popelové ale zmíněný dokument není generelem cyklodopravy, spíše podkladem pro další rozhodování radnice. „Začal se zpracovávat v roce 2007 a v roce 2010 byl aktualizován," vysvětluje dále Ivana Popelová. Cílem dokumentu je podle náměstkyně primátora spíše navrhnout optimalizaci cyklistických tras.

„Chystáme se spíše dokončit to, co je rozpracované a zaměřit se na logickou návaznost jednotlivých úseků," říká náměstkyně.

Na zastupitelstvu se například zástupci cyklistické veřejnosti pozastavili i nad tím, proč nejsou v hlavním dokumentu k cyklodopravě 
ve městě obsažena také čísla, která by ukázala, kolik jezdců na bicyklech a kudy městem jezdí. „Sčítání tam nejsou, to se dělalo nezávisle. My ty údaje na úřadu máme, ale v jiném dokumentu," vysvětluje Ivana Popelová a dodává, že čísla byla zpracovatelům nejnovějšího dokumentu k dispozici.

Debata o cyklodopravě je přitom už dlouhou dobu součástí širší diskuse veřejnosti 
o budějovické dopravě vůbec. Zastánci bicyklů jsou přesvědčeni, že by měli mít rovnoprávné postavení třeba 
s automobily a městu by to prý pomohlo. „Připravují se stále další  a další cesty pro auta, ale tím se životní prostředí nezlepší, naopak zhorší," míní například členka budějovického občanského sdružení Domovina Irena Šefčíková.

Náměstkyně primátora Ivana Popelová ale upozorňuje, že dopravní řešení jsou vždy kompromisem. Ona sama by dala v individuální dopravě na první místo pěší, pak cyklistickou a automobily až na konec.

Ale v zastupitelstvu i ve vedení města se střetávají různé názory. „Většinou tam, kde bychom potřebovali místo 
na další cyklostezku, to naráží na problém zrušení parkovacích míst a zatím není politická shoda na tom, že bychom rušili parkovací místa kvůli cyklistům," konstatuje Ivana Popelová. Vítá ale snahu občanských iniciativ situaci změnit.