Hlavním záměrem je přeměna nevyužívaného prostoru a bývalých vojenských budov. Návrh počítá s tím, že na zmíněné ploše vznikne záchytné parkoviště pro asi stovku nákladních automobilů a ubytovací zařízení pro řidiče kamionů, které může být využíváno i jako hotel.

Součástí návrhu jsou i servisní funkce, jako je například rampa na odklízení sněhu z návěsů, myčka či autoservis. Zastupitelé se přitom odvolávají na blízkost mezinárodního tahu (I/3) na Linec. Ten ovšem zanikne po dokončení dálnice D3, která se aktuálně buduje. S letištěm by dálnici v budoucnu mohla spojit takzvaná Jižní tangenta, půjde ale o krajskou silnici II. třídy. Na silnici II. třídy se změní i dnešní I/3.

Část areálu letiště k silnici I/3 je pojata jako obchodně administrativní zóna s možností umístění rychlého občerstvení či kavárny s výhledem na přistávací dráhu. „Odhad investic je 100 až 150 milionů na celý záměr. Odhad pro napojovací komunikaci k letišti a zároveň i k tomuto centru je až 50 milionů. Jsme ve schvalovacím procesu studie, tak není možné částky více upřesnit,“ řekl na jednání zastupitelstva první náměstek hejtmanky Josef Knot. Podle něj budou peníze součástí návrhu rozpočtu pro rok 2020.

Letiště České Budějovice v červnu dokončilo modernizaci za 700 milionů korun a nyní jej čeká náročný proces certifikace. Není přitom jasné, kdy bude završen a zda se mezitím podaří na letiště nalákat nějaké linky.

Zdroj: Zdopravy.cz