Konvoj s velkokapacitními pivními tanky vyjel z německého Pasova už v pondělí, přejel hranice ve Strážném a zastavil v Netolicích. Dopravce nechtěl zbytečně přitěžovat dennímu provozu ve městě, proto náklad znovu pokračoval až o půlnoci. Do cíle v Budějovicích přijel ve včerejších ranních hodinách.

Podle Miroslava Richtera, jednatele firmy, která akci organizovala, bylo znát, že trasu už jednou s nákladem projeli. „V těch problémových místech jsme už věděli, jak na to. Najali jsme i více lidí, kteří nám pomáhali zvedat troleje. Navíc jsme předek nákladu zajistili dřevěnými hranoly. Ty ho chránily před větvemi, které jsou všude hrozně nízko, a minule jsme proto museli jet zbytečně pomalu." Jednotlivé úseky trasy tak náklad zdolal za poloviční čas než minule a v pivovaru zaparkoval krátce po třetí hodině ráno.

Největší problém pro nadměrný náklad vysoký skoro pět a půl metru představovalo trolejové vedení, které je nataženo ve velké části Českých Budějovic. „Naši technici proto při přepravě asistovali a zajišťovali různá technická opatření. Některé noční trolejbusy jsme zároveň nahradili autobusovou dopravou, ale cestujících by se to nemělo výrazněji dotknout," popsal spolupráci vedoucí útvaru strategie a řízení dopravy českobudějovického dopravního podniku Radek Filip.

Autor: Tomáš Fišer