Radní dostali na stůl hodnocení za uplynulé tři měsíce. Od změny jízdních řádů v polovině prosince minulého roku do konce letošního února využilo noční linku 10 093 cestujících. Průměrně je to 129 osob za den, ale v počtech za jednotlivé noční směny jsou velké rozdíly. V noci z pátku na sobotu je průměrný počet cestujích 247, ze soboty na neděli jezdí průměrně jen 37 lidí.

„Největší zájem o linku je ve třech dnech. Skok je v noci ze středy na čtvrtek, kdy zájem stoupá,“ zmínil primátor Juraj Thoma.


Jízdné


Radnice chtěla původně zrušit noční linky úplně, ale nakonec jen zredukovala jejich počet a změnila trasu a jízdné. V nočních linkách se platí zvláštní jízdné 30 korun.

Přesto je o linku celkem zájem. „Párkrát jsem s ní už jela. Jsem rozhodně ráda, že jezdí. Sice jenom třikrát za noc, ale aspoň něco,“ míní studentka Eva Kubečková z Českých Budějovic. I když jízdné se jí zdá poněkud drahé. „Myslím si, že 30 Kč je dost, když člověk jede jenom kousek,“ dodala Kubečková.

Radnice omezila noční linky kvůli úsporám. Snížila totiž letos dotace dopravnímu podniku asi o 20 milionů korun. Ale aby se alespoň zčásti provoz zaplatil, zavedla vyšší jízdné, obyčejné nyní činí v Českých Budějovicích 12 korun. Někteří cestující by proto navrhovali úspory jinde.

„Nejsem ráda, že jezdí jenom 1 linka. Je to drahé, jeden lístek je za 30 korun. Měli by radši zrušit nějaký denní spoj třeba na Máj, tím ušetřit a přidat noční linku,“ řekla například Deníku Markéta Basczynská z Českých Budějovic.

Podle primátora Juraje Thomy ale město i tak na noční linku doplácí. Ztráta za uvedené období dosáhla téměř 180 000 korun. Na konci roku by mohla být 850 000 až jeden milion. „Nemůžeme to přehlížet a řešit až na konci roku,“ řekl k ztrátě Thoma a dodal, že dopravní podnik už teď bude hledat cesty jak ztrátu řešit.

Linka zůstane pro tento rok zachována, možná však bude jezdit podle upraveného jízdního řádu. Až skončí plesová sezona očekává se totiž menší zájem.

Město dá letos na MHD dotaci asi 180 milionů korun.