Rada města ji však po projednání odmítla. „Petice se domnívá, že není nutné řešit problematiku parkování na sídlišti Máj. Na to doporučuji jediné, jít se tam večer podívat,“ uvedl v reakci na petici primátor Juraj Thoma. Podle územního plánu chybí na Máji téměř 2,5 tisíce míst. Magistrát by v nejbližších letech chtěl vytvořit nově 1100 parkovacích míst na úrovni stávajících terénů. Plánované parkoviště poblíž točny MHD v ulici A. Barcala má přinést 51 míst. Původní kapacita byla snížena o 10 míst kvůli požadavku krajské hygienické stanice. Ten vycházel z výsledků hlukové studie. Policie ani další úřady, které se k záměru vyjadřovaly, neměly žádné další námitky.


Poukaz na blízké parkoviště U Lesa, které podle petentů bývá často prázdné, odmítl magistrát s odkazem na to, že většina řidičů se zde obává nechávat automobily, protože jde o odlehlé místo. Neuspěly ani další argumenty. Například, že chodník, který zde vede k lesu, využívá často veřejnost, a automobily, vyjíždějící z parkoviště přes chodníkový přejezd, by údajně chodce ohrožovaly. „Parkoviště v těsné blízkosti panelových domů by zároveň negativně ovlivnilo kvalitu a podmínky bydlení v jeho okolí. Parkování je třeba řešit komplexně,“ stojí také v petici. Ta mimo jiné doporučuje získat místa na parkování nebo na parkovací domy využitím dnes pustých budov.


Na zabírání volných ploch zeleně na sídlišti upozornila nedávno při jednání zastupitelstva i Yvona Závorová z klubu Zelení a otevřená společnost. Závorová odmítla mimo jiné další ustupování automobilům v přehuštěné zástavbě sídliště.


„Město zadalo zvláštní průzkum k parkování,“ připomněl k problému primátor Juraj Thoma. Téměř 80 procent domácností vlastní na sídlišti alespoň jeden automobil a skoro 90 procent z nich parkuje volně na ulici. Zhruba 65% dotázaných se přitom vyjádřilo, že by za stání na zabezpečeném parkovišti bylo ochotno platit 500 – 800 korun měsíčně. Asi 70% tázaných však uvedlo, že by za garážové stání platilo maximálně 1000 – 1500 korun za měsíc.
„Postavit parkovací dům na sídlišti je nenávratnou investicí,“ zhodnotil tato čísla Thoma. Doplnil, že cílem města je parkování řešit a přednost dát zejména zabezpečeným parkovacím stáním. V tomto smyslu problém zpracovává i studie regenerace sídliště Máj.


Podobná parkoviště, jako v ulici A. Barcala, by měla přinést celkem 200 nových míst.