Jejich provoz je levnější, odpadávají zde výdaje za naftu a v neposlední řadě jsou také šetrnější k přírodě. O čem je řeč? O trolejbusech.

V budoucnu bych jich zase mohlo ulice jihočeské metropole brázdit o něco více. Protože radnice a dopravní podnik (DP) chystá upravit linku jedna tak, aby její trasu mohly obsluhovat ve větší míře trolejbusy.

Nové troleje

„Akce je teď ve fázi připraveného projektu, samotná realizace se předpokládá v letech 2010 až 2012. A na tento projekt budeme žádat o dotaci z fondů Evropské unie,“ podotkl vedoucí oddělení strategie a řízení dopravy DP Radek Filip s tím, že samotná stavba by měla začít v příštím roce.

Nové trolejové vedení se ale nebude stavět přímo z Haklových Dvorů až na Rudolfov, kudy jednička jezdí. Od sídliště Máj využije trolejbus linky jedna současné troleje, zcela nové se pak budou budovat od křižovatky Rudolfovské třídy s Dobrovodskou ulicí až do Vráta.

Řada cestujících si ale o nových trolejích nad částí Rudolfovské myslí své.

„Je to blbost, protože si nemyslím, že by zde došlo k až tak velké úspoře pro město. Sice z hlediska ekologie to je dobře, ale z hlediska šetření nákladů si nejsem moc jistý, navíc linka z Máje na Rudolfov je sama o sobě dost nešťastně vedená,“ krčí rameny osmatřicetiletý inženýr Patrik Janota.

Trolejbusy ale nebudou jezdit až na Rudolfov. „V Novém Vrátě pak vyroste přestupní terminál, odkud budou navazovat krátké autobusy a obsluhovat obce na západ od Českých Budějovic,“ doplnil Filip.

DP by neměla zkomplikovat plány ani chystaná dálnice D3, která zmíněnou Rudolfovskou třídu a tím pádem i nové troleje bude v Novém Vrátě podjíždět.