"Mohu potvrdit, že pan Boček odeslal ministru zemědělství České republiky dopis, ve kterém oznamuje svůj odchod z funkce ředitele podniku k 31. 12. 2016," řekl mluvčí Budvaru Petr Samec a doplnil, že důvody rezignace nebyly v dopise uvedeny. Ministerstvo zemědělství, jehož mluvčí Markéta Ježková informaci o rezignaci Jiřího Bočka rovněž potvrdila, je zřizovatelem národního podniku.

Jiří Boček (59) je v čele pivovaru od roku 1991. V pivovaru pracoval ale už v letech 1972 až 1973, a to v rámci praxe při studiu Středního odborného učiliště pivovarského v Českých Budějovicích. Po absolvování střední průmyslové školy a Vysoké školy chemicko-technologické v Praze se do Budvaru vrátil jako technolog a mistr varen, v letech 1985 až 1991 zde působil jako podsládek a mistr varen.

Důvodem rezignace Jiřího Bočka jsou pravděpodobně zdravotní důvody.

Jiří Boček obdržel minulý týden od prezidenta Miloše Zemana státní vyznamenání, konkrétně Medaili Za zásluhy o stát v hospodářské oblasti. Letos obdržel i Výroční cenu České a moravské pivovarnické akademie za rok 2015.

V rozhovoru pro Deník před časem Jiří Boček zhodnotil porevoluční vývoj pivovaru: "Když jsem si položil otázku, proč jsme jako firma po čtvrt století od revoluce v tak dobrém stavu, tak jsem došel k několika základním bodům. Za prvé jsme i přes všechny změny stále věřili v naši značku. Dále jsme nepřestali věřit v kvalitu a konkurenceschopnost našich produktů. Nezahodili jsme ani originalitu budějovického piva. Naučili jsme se také věřit svým schopnostem. Naše firma je trochu odlišná tím, že řada lidí zde pracuje většinu svého produktivního života. Na těchto lidech oceňuji schopnost se dále rozvíjet a být loajální 
k firmě a ke značce."

Objem prodaného piva z pivovaru Budějovický Budvar se loni meziročně zvýšil o 9,9 % na objem 1,6 milionu hektolitrů. Tento nárůst potvrdil dlouhodobý trend: za 10 let se výstav pivovaru zvýšil o 39 % a od roku 1991 o 226 %. Loňský prodej piva byl zároveň nejvyšší během 120 let existence podniku. Prodej klíčového druhu piva – tedy světlého ležáku Budweiser Budvar – vzrostl o 12 %. Ležáku Pardálu Echt se prodalo o devět procent více. Prodej piva baleného v lahvích se zvýšil o 10 % a prodej plechovek stoupl o 29 %. Prodej piva v tuzemsku vzrostl o 9 % a export se zvýšil o 10,5 %. Na celkovém exportu piva z České republiky se loni Budějovický Budvar podílel z 21,7 %.