VYBERTE SI REGION

Registr aut v krizi. Fraška pokračuje i tento týden

České Budějovice – S nástupem nového systému úředníci odbaví maximálně polovinu žádostí oproti dřívějšku. Pokud do pátku nezačne fungovat naplno, ministr dopravy Pavel Dobeš ohlásí svou rezignaci. Dnes (čtvrtek 26. července) zatím registr funguje.

26.7.2012 2
SDÍLEJ:

Situace na registrech vozidel není dobrá...Foto: Deník

Funguje, nefunguje. S novým systémem registru vozidel je to jako na houpačce. Jen na českobudějovickém úřadě v Kněžské ulici tak za dobu jeho provozu, tedy spíše neprovozu, odešly s nepořízenou stovky lidí.

Velká část žadatelů zde denně ztrácí čas a peníze a také na úředníky, kteří jsou v podstatě obětními beránky, je to psychický tlak. Je jen otázkou času, kdy přijde člověk, který si na nich vylije vztek.

Potíže pokračovaly i včera. „V úterý jsem tu čekal dvě hodiny a doufal, že to zprovozní. Sice se to nakonec povedlo, ale to už jsem byl pryč. Dnes jsem tady znovu a zase to nefunguje naplno. Je to výsměch obyčejným lidem," zlobil se na registru jeden z žadatelů Jan Pánek. Podle něj by se měli zodpovědní lidé postavit před poškozené a minimálně se veřejně omluvit.

V posledních dnech je problém v tom, že jednotlivé registry ohlásí, že systém funguje, netrvá však dlouho 
a opět se objeví potíž, která služby omezí. „Dnešní stav je stejný jako v úterý. Daří se vyřizovat pouze agendy, které se týkají jednotlivých změn na vozidlech," řekl Ladislav Hostěnský, vedoucí oddělení budějovického registru vozidel. 

„Nelze provádět registrační směny mezi vlastníky, to znamená registraci nových vozidel, i těch na vývoz a přeregistraci. Celé je to opět způsobeno poruchou na lustracích vozidel," vyjmenoval dále Ladislav Hostěnský. Denně odpovídá žadatelům na informační přepážce v budově v Kněžské ulici na desítky dotazů, další společně
s ostatními zaměstnanci vyřizují po telefonu.

Kolem jedenácté dopolední už to pak neplatilo a systém začal fungovat naplno. K ideálnímu stavu to však má stále velmi daleko.

Vyřídí jen polovinu

„Oproti staré verzi se daří odbavit pouze asi polovina žádostí," informoval Michal Bosák z budějovického magistrátu prostřednictvím Facebooku. Tuto skutečnost potvrdil i Ladislav Hostěnský s tím, že se zatím úředníci nedostali přes padesát procent původních výkonů.

„Ještě ráno byla většina občanů nucena odejít, protože nebyl lustrační systém v provozu. Lidé k nám mohou předem zavolat, ale také může být obsazeno, protože teď neděláme v podstatě nic jiného, než odpovídáme na nejrůznější dotazy," pokračoval.

Zároveň upozornil na fakt, že se zatím úředníci v Budějovicích, a to i přes všechny komplikace, nesetkali s agresivním chováním žadatelů, jako tomu bylo například v Brně. „I proto bych chtěl Budějčákům poděkovat. Ve většině případů se chovají slušně a my se snažíme o to samé. Je to nápor na psychiku. S problémy se potýkáme od spuštění systému a v podstatě se nic moc nezlepšilo. 
O urychlování vyřízení žádostí zatím nemůže být řeč. Stále odstraňujeme chyby, které se údajně udělaly před patnácti až dvaceti lety, a to nás zdržuje," vysvětlil vedoucí oddělení.

Zatímco ještě v červnu se denně dařilo vyřídit 140 až 160 žádostí, tento týden to bylo pouze 70, takže se enormně zvyšuje počet čekatelů.

Registr se potýká s problémy již třetí týden. Pokud nebude fungovat do pátku, ministr dopravy (MD) Pavel Dobeš rezignuje. Za výpadky z tohoto týdne ale podle mluvčího Martina Nováka MD nemůže a chyba byla na straně Policejního prezidia ČR ohledně zmíněné lustrace, díky níž je možné zjistit, zda třeba auto není kradené.

Prezidium mělo v úterý nasadit výkonnější server, evidentně to nezabralo. Stále se tak spekuluje o návratu ke starému registru.

Podle Ladislava Hostěnského to není příliš reálné. „Když způsobil tolik potíží přechod na nový systém, cesta zpět by mohla být ještě komplikovanější. Bohužel jsme na rizika upozorňovali už před spuštěním, teď už je na to ale pozdě," uzavřel. 

ČEŠI VTIPKUJÍ:

Český národ opět nezklamal 
a z nefungujícího systému registru vozidel si dokáže dělat také legraci. Tentokrát to není tak masivní jako v kauze Davida Ratha, přesto po internetu koluje několik vtipů a videí:

Policisté zastaví řidiče při běžné kontrole: „Takže vy tvrdíte, že sedíte v šedé Škodě Favorit? Podle registru vozidel je to ale modrá elektrická lokomotiva. Takže to máme nedovolené opuštění železniční tratě, mimochodem oprávnění k řízení kolejových vozidel, doufám, máte?

A centrální registr a jeho funkčnost, přesněji výrok ministerstva dopravy, již také někteří vtipně parafrázují a spojují s výrokem 
z filmu Marečku, podejte mi pero: „Famfula, jak to chodí?" „Chodí to výborně, ale neseje to." „To je u secího stroje dost podstatná závada, ne?"

 

Autor: Lukáš Marek

26.7.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

Česko se stalo montovnou Evropy. Pět dopadů, které to na nás má

Na makroekonomických číslech něco nesedí. Česko vykazuje slušný růst ekonomiky, tažený hlavně průmyslovou výrobou a exportem. Navzdory tomu dál působíme v rámci Evropské unie jako chudí příbuzní s průměrným hrubým příjmem 27 tisíc korun, tedy v přepočtu 1000 eur. Od roku 2008 se nám nedaří dotahovat Německo ani Rakousko. Za slušnými makroekonomickými čísly se totiž skrývá problém na mikroúrovni. Příliš mnoho podniků v Česku plní roli pouhé montovny, zatímco lukrativní výzkum a vývoj i marketing a dodávku zákazníkovi zajišťují zahraniční mateřské koncerny.

Svíčky zapálili nejen jako poctu patronovi

Římov - Je půl osmé večer a Římov se pomalu noří do tmy. Reklamní světla lákající obvykle návštěvníky do některé ze zdejších hospod jsou výjimečně zhasnutá, jen v oknech místních domů sem tam plápolá svíčka. Tak nějak to každoročně v předvečer svátku svatého Václava vypadá v Římově. Lidé tady svíčky k uctění patrona české země přitom zapalují už dobrých osmdesát let.

Záchranáři mohou i za hranice

Jižní Čechy - Na opačných stranách hranice mohou od úterý oficiálně zasahovat posádky jihočeských a hornorakouských sanitek. Umožňuje to memorandum o přeshraniční spolupráci záchranných služeb, kterou podepsali hejtmani obou sousedících regionů Jiří Zimola a Josef Pühringer.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies