VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Aktualizováno: Kvůli opravě tápou řidiči i cestující

České Budějovice - Čtvrť krajské metropole Suché Vrbné zažívá doslova stavební boom. Nejedná se však o žádné nové rodinné vilky, ale o masivní opravy silnic a inženýrských sítí.

27.8.2008 1
SDÍLEJ:

Rekonstrukce křižovatky ulic Dobrovodská a Vodní v Českých Budějovicích.Foto: Deník/ Petr Lundák

Největší změny obyvatelům Suchého Vrbného přináší další etapa rekonstrukce Ledenické ulice a oprava kanalizace na Dobrovodské.

Po paměti

Hlavu zamotala řadě šoférů uzavírka křižovatky, kde do Ledenické ústí ulice A. Kříže a V Hluboké cestě. „Řidiči jsou zabedněnci, jezdí po paměti, nekoukají na značky, nerespektují zákazy, najedou do křižovatky anebo do jednosměrky v protisměru,“ rozhořčuje se jeden z obyvatel nedaleké Vinařického ulice.

„Rozhořčený? Spíš mě fascinuje, kolik tu jezdí blbců, kteří se cpou do zavřené křizovatky a pak zjistí, že je tam půlmetrová jáma. Kéž by si někdo urazil kolo,“ pokyvuje hlavou k místu, kde od včerejška řádí na vozovce fréza.

Podle mluvčí magistrátu Jitky Welzlové zodpovědní pracovníci radnice značení objížďky v úterý ráno kontrolovali. „Je v pořádku, problém jse opravdu na vrub nezodpovědných řidičů,“ říká.

Špatná kontrola?

Stavební práce na křižovatce ulic Dobrovodské a Vodní se dotkly také linky č. 9 městské hromadné dopravy.

Cestující až do začátku září budou muset přesedat z trolejbusů v zastávce Nádraží na autobusy a opačně. Trolejbusy devítky totiž rozkopanou Dobrovodskou neprojedou, autobusy tak vozí cestující náhradní trasou.

Řada lidí ale tápe, lamentuje nad komplikacemi s návazností spojů. „Jak mám vědět, že musím přestupovat? Hlavně, že informují ve vozidlech o Živitelce, ale aby tohle někdo řekl, včetně řidiče, to ani náhodou,“ diví se pravidelný cestující Arnošt Máče.

Není jediný, kdo adresuje výtky dopravnímu podniku. Ty se snáší i na hlavu revizorů, kteří prý na lince číslo devět špatně kontrolují jízdní doklady.

Na zpoždění linky číslo devět by cestující doplácet neměli

Šikana. Tak nazval svůj zážitek z cesty městskou hromadnou dopravou Jiří Drtina z Českých Budějovic.

„Nezbývá mi nic jiného, než nepříjemné přestupování přijmout bez reptání. Ale když jsem se nedávno trolejbusovou devítkou na čas dovezl k nádraží, téměř deset minut jsem tady čekal na devítku autobusovou,“ začíná líčit Jiří Drtina z Českých Budějovic.

„Do značně plného vozu nastoupili i revizoři. Jeden z nich rychle vyhmátl mladíka, který se prokázal jízdenkou, jejíž časová platnost právě končila. Junior namítal, že se řídil podle jízdního řádu a vlastně už měl dávno být v cílové zastávce. Revizor kontroval tím, že to ho vůbec nezajímá a neomaleně nutil hocha cvaknout si další jízdenku nebo vystoupit, případně zaplatit pokutu,“ kroutí Drtina hlavou. „Jeho kolega potvrdil řadě cestujících, kteří se mladíka zastávali a kritizovali revizorskou šikanu, že ani jeho zpoždění nezajímá, rozhodující že je čas na jízdence. Nezapomněl zdůraznit, že oni tu nejsou pro kontrolu jízdního řádu,“ mávne odevzdaně Drtina rukou s tím, že nakonec si cestující cvakl další jízdenku a věc byla tím vyřešena.

Písemný pokyn

Vedení dopravního podniku (DP) však revizory hájí. „V tomto případu nelze určit, zda byla pravda na straně cestujícího, či revizora. K tomu by bylo potřeba rozebrat přímo tento konkrétní případ podle skutečně použitých vozů městské hromadné dopravy a poprvé označené jízdenky u kontrolovaného mladíka. Podle mě byl revizor naopak tolerantí, když mladíkovi neuložil pokutu,“ namítá manažer divize ekonomika a podpůrných služeb DP Bohumil Matouš.

„A navíc naši revizoři mají pokyn, vydaný písemně, aby na lince číslo devět kontrolovali cestující bez jízdenky a nekontrolovali cestující, kteří přesáhnou dobu jízdy zejména vzhledem k přestupu. To ovšem neznamená, že pokud někdo jede např. z Dobré Vody, již využil přestupu z jiné linky a čas jeho jízdy již skončil, že bude moci jezdit neomezeně dlouho,“ zdůrazňuje Matouš s tím, že pokyn se týká zejména času jízdy, kdy cestující přestupuje u nádraží z autobusu do trolejbusu a naopak.

„Ono se snadno řekne, že revizor někoho šikanoval, ale při tomto konstatování by se každý měl zamyslet, zda zná podstatu věci,“ uzavřel manažer dopravního podniku.

Omezení devítky skončí pátého září, kdy by měly skončit i práce na Dobrovodské ulici.

Autor: Hana Svítilová

27.8.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Mráz připravil u v silnicích pasti, u Temelína varuje řidiče padesátka

Ilustrační foto.

Masopust pokračuje v úterý u kašny

Hokejisté ČEZ Motoru dokázali zkrotit přerovské Zubry v play off i podruhé

České Budějovice – Ve druhém čtvrtfinále play off první WSM ligy vyhráli hokejisté ČEZ Motoru nad Přerovem 3:2 a v sérii vedou už 2:0. Třetí zápas se hraje ve čtvrtek v Přerově (18).

Stromy padly kvůli kůrovci

České Budějovice – Necelé dvě desítky stromů padly v minulých dnech k zemi v Českých Budějovicích v malém hájku u Sportovní haly. 

Má rád staré věci, dřevo a Čechy

České Budějovice /ROZHOVOR/ – V Radniční síni vystavují svá díla umělci Vladimír Kudlík a Juraj Čutek. Sochaře Juraje Čutka jsme vyzpovídali. Jeho dřevěné sochy s kovovými komponenty můžete vidět do 17. března.

V Jindřichově Hradci žijí sourozenci Petra Jaška

Jindřichův Hradec – Čech Petr Jašek, který byl koncem ledna v Súdánu odsouzen k 20 letům vězení, se vrátil do vlasti. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies