O budoucnosti přemostění nyní znovu jednali zástupci města Týn nad Vltavou, které je vlastníkem památky, a Ředitelství vodních cest, jež koordinuje projekt splavnění.

Podle starosty města Milana Šnorka by do konce roku mělo být jasněji, jak se problém bude řešit. „Pro město jsou přijatelné dvě varianty přenesení mostu k solnici s tím, že na jeho současném místě by vznikl nový silniční most, nebo úprava mostovky tak, aby se její část mohla při průjezdu lodí zdvihnout," naznačil Milan Šnorek. Dodal, že pro investora stavby, tedy ŘSD, je spíše než stěhování za zhruba 260 milionů korun přijatelnější levnější varianta úpravy mostovky.

Podle zástupce ředitele ŘVC Jana Bukovského ovšem bude záviset i na městě, pro kterou variantu se rozhodne, neboť ŘVC neuhradí ani u jedné z variant náklady v plné výši. „My můžeme investovat jen do nákladů spojených přímo se zvýšením podjezdné výšky pro lodě," vysvětlil Jan Bukovský.

Milan Šnorek oponoval, že by ŘVC mělo například u varianty zdvihací mostovky zaplatit i vybudování zázemí pro lidi. Ti totiž budou muset čekat, než loď projede a most se sklopí zpátky, aby po něm bylo možné přejít.

Ve městě bude pumpa pro lodě i větší molo

Projekt splavnění Vltavy přinesl Vltavotýnským velkou starost. Musejí vyřešit, co udělají s památkově chráněným železným mostem přes řeku, pod nímž kvůli jeho nízké výšce nad hladinou neproplují rozměrnější výletní lodě a hausbóty.

Na druhé straně mohou lidé v Týně nad Vltavou ze splavnění nejdelší české řeky také profitovat. Už za rok, po dokončení plavební komory v Hněvkovicích, budou moci lodě plout z Českých Budějovic přes Týn až k orlické přehradě. Dá se tedy předpokládat, že ruch na vodě bude větší než dosud, čehož chce využít město i místní podnikatelé.

Už nyní se pro ty, kteří budou využívat „mokrou dálnici", chystá několik projektů.

Ředitelství vodních cest (ŘVC), které projekt splavnění koordinuje, například zvažuje u vltavotýnské čistírny odpadních vod výstavbu servisního střediska pro lodě s možností tankování pohonných hmot nebo odčerpávání odpadních vod. „Tato akce ovšem zatím není schválena, ani na ni nemáme zpracovanou projektovou dokumentaci," zdůraznil zástupce ředitele ŘVC Jan Bukovský. Doplnil, že samotná výstavba tak určitě nezačne dříve než v roce 2017.

Rovněž ve fázi úvah je rozšíření mola u parkoviště pod kostelem v Týně nad Vltavou. Podle starosty města Milana Šnorka by zde měl být lidem cestujícím po vodě k dispozici například automat na odběr elektřiny a vody.

„Rádi bychom také upravili samotné parkoviště pod kostelem, aby lépe podporovalo užívání toho mola. O konkrétní podobě ale musíme jednat s Ředitelstvím vodních cest či Povodím Vltavy, které mají s podobnými projekty zkušenosti," sdělil Milan Šnorek.

Doplnil, že ve fázi úvah jsou i další úpravy spojené s oživením „vodního" turistického ruchu ve městě, například rozšíření schodů, které vedou od parkoviště směrem na náměstí.