VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ševětínští se začali bát dálnice

Ševětín – Každou minutu by městysem mohlo projet auto plně naložené kamením a štěrkem.

30.10.2010
SDÍLEJ:

Stavba dálnice. Ilustrační foto.Foto: Deník/Věra Růčková

„Nejsme proti dálnici,“ zdůrazňuje starosta Ševětína Přemysl Částa. „Bojím se ale, že hrozí dopravní kolaps,“ dodává vzápětí. Noční můrou Ševětínských se pomalu stává hrozba, že obec doplatí na stavbu plánované dálnice neúměrným zvýšením automobilového provozu. Náklaďáky s kamenem a štěrkem by mohly na stavbu jezdit přímo středem městyse. „Každou minutu jedno auto,“ nastiňuje ten nejčernější scénář starosta Ševětína.

Z blízkého kamenolomu se totiž na Tábor zatím jede nejlépe přes Ševětín. A předpokládá se, že kamenivo a štěrk půjdou na stavbu dálnice právě odtud.

Městys proto zahájil boj za nové trasy pro náklaďáky, aby odvrátil hrozící nebezpečí. Obchvaty chtěl prosadit jako závaznou podmínku zahájení stavby už v probíhajícím územním řízení.

Na českobudějovickém stavebním úřadu, který ve věci rozhodoval, ale Ševětínští nepochodili. Problém dodávky kameniva podklady pro územní řízení jaksi neřeší. Třebaže jsou tam zohledněna ochranná pásma, související stavby a další záležitosti. „Stavební úřad neměl povinnost sledovat, zda je uzavřena dohoda o dodávce kameniva,“ dozvěděl se starosta a jeho námitka tím byla smetena ze stolu. A je pravda, že zatím není dodavatel stavby vybrán…
Podle tiskové mluvčí magistrátu Jitky Welzlové se budou konkrétní požadavky na uspořádání staveniště, včetně přístupů a příjezdů, řešit až v rámci stavebního povolení, které následuje po územním řízení.

Jenže Ševětínští se bojí, že obec má být prostě obětována. Odvolali se proto ke krajskému úřadu.

„Odvolali jsme se ke krajskému úřadu,“ potvrdil Deníku ohledně územního řízení k dálnici D3 starosta Ševětína Přemysl Částa.

„Nejsme proti dálnici. Jde nám o to, aby se našimi námitkami někdo zavčas zabýval,“ zdůrazňuje Částa k hrozbě, že za pár let bude dunět středem obce jeden náklaďák za druhým, nejméně stovky a možná až tisíce aut denně.

Na kraji už o odvolání vědí, i když je ještě neobrdželi. „Obec Ševětín se odvolala do dvou územních rozhodnutí vydaných stavebním úřadem České Budějovice na dálnici D3,“ potvrdila Deníku tisková mluvčí krajského úřadu Kateřina Koželuhová. Odvolání by měl nyní spolu se spisem předložit na kraj českobudějovický stavební úřad.

Ševětín se totiž odvolal jak proti severní části stavby, tak proti jižní části stavby dálnice v jeho okolí. Směrem na jih hájí nejen sebe, ale hlavně obce Vitín a Chotýčany, které by se také mohly ocitnout v pozici „tranzitních obcí“.

Podle Částy by bylo schůdným řešením, aby doprava z ševětínského kamenolomu směřovala při dopravě na sever po komunikacích podél trati. Některé by byly upraveny, některé už existují. Teprve u dvora Švamberk by náklaďáky podjížděly pod tratí a najížděly na dnešní silnici I. třídy. Směrem na jih by zase Ševětínští chtěli, aby byl zřízen nový sjezd na silnici České Budějovice – Tábor. Tak, aby náklaďáky nevozily materiál přes Vitín a Chotýčany po staré silnici na Budějovice.

Podle Částy jednání s ministerstvem dopravy nebo ředitelstvím silnic a dálnic byla sice obtížná, ale nakonec neměl ševětínský starosta pocit, že by pro jeho argumenty neměly zmíněné instituce pochopení. Ukázalo se to například při souvisejícím jednání o stavbě železničního koridoru. O změnu dopravních poměrů kvůli nákladní dopravě usiluje mimo jiné Ševětín právě proto, že v nejhorší variantě by se mohla dálnice stavět společně se železničním koridorem. O to větší by pak byly nároky na dopravu.

Rozhodování o námitkách Ševětína bude nyní v rukou kraje.

Dálnice D3 má být do roku 2012 dostavěna po Veselí nad Lužnicí. Kdy potom bude pokračovat stavba dál, zatím není jisté.

Přípravy jsou ale v plném proudu. Na 2. listopadu je například naplánováno na českobudějovickém stavebním úřadu veřejné projednávání v rámci územního řízení, které se týká úseku dálnice v okolí Českých Budějovic.

To bude zároveň poslední termín pro občany, pokud budou chtít vznést nějaké připomínky k plánované komunikaci .

Autor: Edwin Otta

30.10.2010
SDÍLEJ:
V lihovaru se nepálí líh od roku 2016, brzy se to možná změní.

Lihovar v Blanici je na prodej, včelařům by se mohlo ulevit

Naši prvňáci. Ilustrační foto

Ve středečním vydání představíme prvňáky ze ZŠ a MŠ v Dubném

Chceme hrát nátlakový ofenzivní hokej, ujišťuje nový asistent trenéra Luboš Rob

České Budějovice – Poprvé se postavil jako asistent trenéra na střídačku prvního týmu ČEZ Motoru a hned slavil Luboš Rob (47 let) vítězství. Českobudějovičtí hokejisté vyhráli ve WSM lize v Litoměřicích 3:2 a ve středu je čeká další venkovní duel v Praze na Slavii (18).

Hledají muže snědé pleti

České Budějovice – Kriminalisté pátrají po 180 cm vysokém Robertu Oláhovi. Snědý muž váží kolem 90 kg, hnědočerné vlasy má po stranách vystříhané a vylepšené nagelovaným čírem.

Cena povinného ručení plíživě stoupá. Pojišťovny na něm tratí

Povinné ručení by mělo podražit. Důvod je prostý, už delší dobu nevydělává a pojišťovny na něm navíc tratí. Kdo zdražení pocítí nejvíce a kdy k němu vlastně dojde, vysvětluje Zbyněk Kuběj, analytik neživotního pojištění Partners.

Za volant usedla bez řidičáku, zato opilá

Srnín – Hlídka Obvodního oddělení policie Český Krumlov v neděli 15. října krátce před desátou hodinou večerní zastavila v Srníně osobní automobil tovární značky Škoda Felicia. Za volantem seděla pětatřicetiletá žena z Plzeňska, a to navzdory tomu, že není držitelkou žádného řidičského oprávnění. A co víc, při kontrole se (ne)řidička podrobila opakované dechové zkoušce s pozitivním výsledkem přes 2 promile alkoholu v dechu. Další jízda jí byla zakázána.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení