Nadšenci z místního podpůrného spolku „100 let sněhového kostela“ postavili patnáct metrů vysokou dřevěnou kostrukci budoucí věže stavby, která by měla být následně zasněžena půldruhametrovou vrstvou pomocí sněhových děl. Konstrukci propočítal statik Siegfried Seipelt tak, aby udržela očekávaný příval sněhu.

„Ačkoliv sněhový kostel existuje zatím jen v plánech, zájem o něj je už enormní,“ píše PNP. Podle předsedy podpůrného spolku Bernda Stiefvatera už některé cestovní kanceláře začaly nabízet zájezdy a už se ozvali také zájemci o svatby či křtiny v tomto prostředí. Spolek jim chce dát prostor k dispozici za dobrovolný finanční příspěvek. „Diecéze se však ještě nevyjádřila, v jaké formě bude mitterfirmianský kostel uznán jako svatostánek,“ uzavírá PNP.
Sněhová stavba, která připomene obdobné dílo zdejších usedlíků před sto lety, má mít rozměry 26x16 metrů a 18 m vysoké věže. Podrobnosti Deník 17. října.

Svátek stopne náklaďáky

V Rakousku bude ve středu 26. října státní svátek. V ten den platí v zemi zákaz jízdy nákladních automobilů od půlnoci do 22 hodin. V Tyrolsku se navíc nesmí jezdit v noci od 23 hodin do pěti ráno. Zkušenosti ukazují, že parkoviště při rakouských hranicích budou z tohoto důvodu přeplněna.

Proti sledování mobilů

Chystaná novela rakouského zákona o policii v rámci antiteroristického balíčku vyvolává protesty advokátní komory. Ta míní, že nové pravomoci, které má policie dostat, by ohrozily základní občanská práva.

Jde především o možnost zjišťování místa pobytu občana vysledováním jeho mobilu podle souřadnic přenosu signálu i bez přivolení soudu. „Dosud tak policie mohla učinit jen při hrozícím nebezpečí prodlení, kdy byl majitel telefonu v nebezpečí,“ píše linecký deník OÖN. „Nyní se má možnost lokalizace mobilu bez povolení vztahovat i na osoby, které by mohly být na cestě spolu s pohřešovanou osobou.“

Prezident advokátní komory Rupert Wolff má k navrhované změně velké výhrady s tím, že by mohla být protiústavní, a navrhuje jiné „řešení“ – pokud by někdo přicházel v úvahu, že doprovází postrádaného člověka, bylo by prý nejjednodušší mu zavolat…

Vězeň na pěší zóně

Nečekaný obrázek byl k vidění na pasovské pěší zóně. Byl po ní veden muž ve vězeňském úboru, v poutech a v doprovodu dvou mužů vězeňské stráže.
Anja Ellingerová, zástupkyně ředitele pasovské věznice, vysvětlila deníku PNP, že věznice „z důvodu hospodárnosti a chybějících garáží nedisponuje vlastním vozidlem.“ V daném případě šlo o vězně, který musel k zubaři. Obvykle je při takových eskortách požádána o pomoc policie, ale i ta má personální problémy, pokračuje list. „Aby nebyla nadměrně zatěžována, jsou eskorty k odborným lékařům, jejichž ordinace jsou relativně v blízkosti věznice, vykonávány pěšky,“ uvedla Elingerová. Možné by prý bylo také taxi, ale tyto vícenáklady nechce justice tahat poplatníkům z kapes.

Šéfová si je vědoma rozruchu, který takové pochody vyvolávají, ale prý se je snaží realizovat v čase, kdy je na pěších zónách přece jen méně lidí. V každém jednotlivém případě prý zvažují, zda je nutné vést vězně v munduru a v želízkách, už proto, že zdejší odsouzení jsou nejsou nebezpeční. Dotaz PNP berou jako podnět a nabídnou převáděným vězňům alespoň, že by si mohli podobu upravit třeba brýlemi nebo čepicí. „Problém by ovšem nejspíš vyřešila jen stavba nové věznice,“ uzavírá ředitelka Ellingerová v deníku.