Tisícům řidičů, kteří tu denně projedou, začíná s katastrofálním stavem silnice docházet trpělivost. „Jsou to panely zalité asfaltem, záplata na záplatě. Děs a hrůza! Teď aspoň zadělali po zimě díry, ale před čtrnácti dny to bylo úplně šílené," stěžuje si obyvatel Máje Luboš Osuský. I přes opravené výtluky se povrch silnice na mnoha místech propadá.
Také Jaroslav Novák, který bydlí nedaleko na sídlišti Šumava, lamentuje nad neúnosným stavem vozovky. „To není silnice, to je tankodrom, tady se nedá vůbec jezdit. Za dvacet let nebyli schopni propojit Máj s Vltavou, tohle všechno by pak odpadlo," domnívá se starší muž.
Primátor Juraj Thoma na stížnosti lidí uvedl, že je zpracováno technické posouzení konstrukce vozovky a jejího stavu. „V letošním roce bude objednána a měla by být i odevzdána projektová dokumentace celkové rekonstrukce," slíbil primátor Thoma.
Kdy ale plánují radní s opravou skutečně začít? V nejbližších třech letech to pravděpodobně nebude. Podle finančního náměstka primátora, Kamila Calty, si kompletní rekonstrukce včetně inženýrských sítí vyžádá odhadem 60 až 70 milionů korun. „Tato akce není zahrnuta v návrhu střednědobého plánu investic pro rok 2013-2015, který byl schválen v zastupitelstvu města," dodal Kamil Calta.
Přitom se tato frekventovaná silnice zatím neopravovala. Náměstek primátora Kamil Calta připomněl její historii. „Podklad silnice tvoří panely, dříve totiž sloužila jako provizorní komunikace směřující do sídliště, poté byla přímo na panely nalita asfaltová vrstva, což samozřejmě velmi prodraží její budoucí kompletní rekonstrukci," vysvětlil, proč se odhady nákladů šplhají tak vysoko, Kamil Calta.
Na otázku, kdy se dostane na jednu z nejdůležitějších sídlištních tepen, nedokázal s přesností odpovědět. „O termínu realizace kompletní rekonstrukce ještě není rozhodnuto," uvedl náměstek Calta.
Rok od roku se výmoly a nerovnosti vozovky zhoršují. To, že by měla „Oskarka" zůstat ve stejném stavu další tři roky, připadá místním obyvatelům nepředstavitelné. „To jsem zvědavá, jak to bude vypadat. Při provozu, co tu je, není reálné, aby to vydrželo," myslí si Gabriela Heuslerová, která žije na Zavadilce. Ulicí Oskara Nedbala jezdí s manželem, pokud jedou na nákup nebo něco vyřídit na sídliště. Jinak se jí snaží vyhnout po nově přebudované cestě při okraji sídliště.
„Evžena Rošického se přes rok předělávala, takže se jezdilo jenom tudy. A tady to není roky spravované, a podle toho to taky vypadá. Je to tankodrom, to už nemá s klasickou silnicí nic společného," komentuje stav silnice Gabriela Heuslerová. Řidiči, kterých tu denně projíždí tisícovky, kličkují mezi dírami a snaží se ušetřit podvozek svého auta. Jako například Luboš Osuský z Máje. „Člověk lítá zprava doleva, vjíždí do protisměru… Ještě lepší je jet po tom na kole," ironizuje Luboš Osuský.
O tom, jak ožehavé je téma ulice Oskara Nedbala mezi lidmi z Máje a Šumavy, svědčí i fakt, že se s žádostmi a dotazy na opravu ulice obrátilo na primátora Juraje Thomu i několik lidí v nedávných internetových interpelacích. Primátor však dokázal zatím přislíbit jen projektovou dokumentaci. Letos na opravy silnic město České Budějovice uvolňuje 31,6 milionů korun. Z toho poputuje na opravy výtluků a jiných havarijních stavů částka 8,6 milionů Kč, na opravu komunikací 8 milionů, a chodníků a parkovišť 15 milionů korun.