„Senior má k dispozici bezdrátové tlačítko, které v případě zhoršení zdravotního stavu zmáčkne. Obsluha centrálního pultu se s nimi prakticky okamžitě spojí,“ komentovala bývalá náměstkyně Vlasta Bohdalová.


Kapacita činí 750 stanic a náměstkyně nevyloučila, že po odchytání much v kontrolním provozu by se mohli připojit i senioři bydlící mimo Centrum sociálních služeb (CSS), kde se nachází dispečink.

Co přinesl jeden rok?

Zdravotní sestry a dispečinku se nyní starají na dálku celkem o 48 klientů. „Po celý rok jsme ale zaznamenali velký pohyb, mnoho osob odešlo do do domovů důchodců,“ popsala ředitelka CCS Iva Jirovská. Systém už v mnoha případech prokázal svůj smysl. „Mnohokrát jsem vyjížděli k případům mozkové příhody, kdy včasný zásah zachránil nejen zdraví, ale i život,“ zdůraznila. „Lidé jsou spokojeni, je to perfektní služba,,“ dodala.

Uživatel pevné linky zaplatí za připojení na centrální pult tisícikorunu plus dvě stě korun měsíčně, u mobilního telefonu si klient připlatí pětistovku za připojení. Podle našich informací radnice zatím nepočítá, že by seniorům na tuto službu přispívala.