VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Navazující spoje městské dopravy mnohým nevoní

ČESKÉ BUDĚJOVICE - Situaci, kdy se cestující přiřítí na zastávku a před nosem mu ujedou všechny spoje v pětiminutovém intervalu a poté nejede nic dlouhou dobu, zná skoro každý Českobudějovičák.

23.10.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník

V mnoha případech jsou ale jízdní řády takto konstruovány ale úmyslně, a to proto, aby jednotlivé spoje na sebe navazovaly a lidé mohli pohodlně přestupovat.

Všechno pryč

„V sobotu k večeru jsem jel za přáteli do města, tak jsem se vydal na zastávku. Pravda, nemám jízdní řád, vždy doufám, že něco do centra pojede. Jenže před nosem mi odjely tři spoje, které jedou skoro stejnou trasou do města a které odjely ze zastávky asi během tří minut po sobě. Protože byl víkend, čekal jsem na další spoje docela dost dlouho,“ povzdychl si pětadvacetiletý Martin Janota ze sídliště Máj. „Proč nelze upravit řády tak, aby autobusy a trolejbusy jezdili tak nějak rozumněji a ne hned za sebou?“ ptá se Janota.


Dopravní podnik (DP), který se stará o městskou hromadnou dopravu ve městě, má na dané problémy jiný pohled.


„Pokud bude upřesněna zastávka, typ dne a časový interval, je možné se na danou a konkrétní situaci podívat a sdělit důvody, proč tomu tak je. V případě, že není k současnému řešení konkrétní důvod, lze dané spoje posunout, ale s tím, že v rámci jiné části města a jiných linek může dojít k obdobné situaci,“ vysvětlil včera za DP jeho vedoucí obchodu a marketingu Daniel Jírovec.

Ranní odjezdy

Redakce Českobudějovického deníku našla v jízdním řádu jeden z mnoha příkladů. Na zastávku Antala Staška v Rožnově (směr do města) přijede ráno v 7.38 jako první linka číslo 7, o minutu později pak spoj s číslem 15 a v 7.41 dorazí ke stanici „dvojka“.


„V tomto konkrétním případě se jedná o řízený souběh linek číslo dva a číslo sedm, a to z důvodu přestupu lidí jedoucích ze Včelné a Boršova nad Vltavou na linku dva a zpět. Toto je tak nastaveno schválně během celého dne a v obou směrech,“ upozornil Jírovec a dodal, že souběh linek slouží cestujícm především kvůli tomu, že „sedmička“ nemíří do centra města.


Řada lidí, kteří jezdí MHD do škol a za prací, se také pomyslně ptá, zda–li by nešlo některé linky na trasách rozdělit do menších časových intervalů tak, aby nejezdily hned za sebou.


„Vždy závisí na konkrétní oblasti a spojích. Nelze obecně paušalizovat, protože v řadě případů to tak v jízdních řádech opravdu být musí,“ uzavřel Jírovec.

23.10.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dynamo České Budějovice - FC Hradec Králové.
30

Přímý souboj o post lídra se chvílemi měnil v exhibici

Energetici spolu s lesníky nají plno práce u spadlých drátů před Žďárem.
118

Bouřka odstřihla od elektřiny tisíce domácností

Ztratily se děti. Našly je kamery

České Budějovice – Obsluha městského kamerového systému vypátrala v sobotu pohřešované děti.

Malého Péťu režisér objevil při americkém fotbalu v Českém Krumlově

Český Krumlov/ROZHOVOR/ - Režisér filmu Václav Malhour, který před několika dny natáčel v Českém Krumlově další záběry do filmu Nabarvené ptáče, říká, že už je v Českém Krumlově pomalu jako doma.

OBRAZEM: Už na Novohradsku rostou

Českobudějovicko - Stovky hub našli Vladimír Kumpoch a Iveta Zuklínová z Českých Budějovic,v okolí rybníka Žár na Novohradsku.

Rajčata si na sluníčku libují, jabloně trápí sucho

Českobudějovicko - Počasí letos ukazuje zahrádkářům dvojí tvář. Prospívá, ale i škodí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení