VYBRAT REGION
Zavřít mapu

U Ševětína staví novou železnici

Českobudějovicko – Kdo cestuje z Českých Budějovic do Tábora a dál na Prahu po železnici, může už sledovat, jak se v krajině začínají rýsovat některé nové úseky pro kolejnice. Za Ševětínem, u Veselí nad Lužnicí i jinde je znát trasa pro nový koridor, který občas převezme současnou trasu, jinde se od ní mírně odchýlí.

2.10.2014 10
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník

Hlavním cílem nových úseků železnice je narovnat místy dosavadní trať a umožnit na ní rychlost kolem 160 kilometrů v hodině. Podle Jakuba Ptačinského z tiskového oddělení Správy železniční dopravní cesty má být cestovní doba expresu v úseku České Budějovice – Praha po dokončení staveb IV. tranzitního železničního koridoru přibližně 100 minut. „Úsek Tábor – Praha by měl být hotový do roku 2019," naznačuje očekávaný časový rozsah prací Jakub Ptačinský.

Na trase se mění i železniční stanice, vznikají zde například modernější nástupiště. Rozsáhlé práce ale provázejí i výluky. V současné době lidem zkomplikují cestu v úseku Veselí nad Lužnicí – Soběslav. „A to vždy od 7.55 do 15.15 hodin," upřesňuje za České dráhy tisková mluvčí Radka Pistoriusová. Větší výluka se pak připravuje na 5. až 7. října v úseku Tábor – Chotýčany.

Současné práce na novém koridoru mají vyjít asi na 2,7 miliardy korun. Problematickým bodem nového železničního koridoru ale zůstává dvojice tunelů mezi Hrdějovicemi a Ševětínem.

Okliku chtějí vyměnit za dva tunely

Cesta rychlíkem z jihočeské metropole do Prahy dnes trvá zpravidla přes dvě a půl hodiny. 
Po modernizaci železnice by to mělo být jen necelé dvě hodiny. Zhruba devět minut by
z dnešního času mohly ubrat dva tunely, které by se měly stavět mezi Hrdějovicemi 
a Ševětínem.

Podle Jakuba Ptačinského z tiskového oddělení Správy železniční dopravní cesty by cesta z Českých Budějovic do Tábora měla na modernizovaném  železničním koridoru trvat bez přeložky tratě 40 minut. A 31 minut v případě, pokud by se provedla přeložka tratě, železnice by se uhnula od Hluboké nad Vltavou, kam dnes míří „oklikou" a zároveň by se železnice v rámci přeložky tratě narovnala pomocí dvou tunelů – Hosínského a Chotýčanského.

Momentálně ale na tunely  za 12 miliard korun nejsou peníze. „V případě rozhodnutí 
o realizaci této přeložky by 
k ní mohlo dojít po roce 2018," říká Jakub Ptačinský a dodává, že na akci by se využily evropské fondy. Ty hradí náklady na současnou modernizaci tratě z více než poloviny. „Doba trvání stavby by měla být asi pět let," připojuje Jakub Ptačinský ohledně tunelů mezi Nemanicemi a Ševětínem.

Úplně jasno ale o tunelech a přeložce tratě ještě není. Kvůli tunelům už sice bylo zahájeno i územní řízení, ale momentálně je přerušené. Je zde například řada připomínek obyvatel Dobřejovic a obce Hosín, pod kterou Dobřejovice patří. Jen kousek 
od Dobřejovic by totiž do výše několika metrů měla vyrůst nová trať na materiálu vyvezeném z tunelů. Starostka Hosína Miluše Kubešová se ale v této souvislosti obává, jestli bude na připomínky brán odpovídající zřetel.

Pro tunely se navíc zkoumá jejich ekonomický přínos, má se ukázat, jestli se taková investice vyplatí. Bez tunelů by měla cesta do Prahy trvat expresem 101 minut, s tunely 
o něco více než 90 minut.

Autor: Edwin Otta

2.10.2014 VSTUP DO DISKUSE 10
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Motor ve Strakonicích udolal Plzeň.

Motor má cenný plzeňský extraligový skalp

Ilustrační foto

Sebevrahovi zachránili život policisté

OBRAZEM: Jiří Máška na Hluboké

Strakonice, Hluboká - Na začátku srpna byla zahájena výstava Jiřího Mášky a jeho přítele sochaře Tomáše Havlíka na Hluboké. Přesto, že byla vysoká teplota, přišlo kolem osmdesáti lidí, kteří se skvěle bavili.

Policie stále vyzývá svědky poškození Audi Q7

České Budějovice - Už před dvěmi týdny požádala policie svědky nehody, aby pomohli vypátrat řidiče automobilu, který na parkovišti u OD Penny market v Novohradské ulici poškodil Audi Q7 černé barvy a ujel. Nyní policie vyzývá znovu a s dalšími informacemi.

Supervýhodná nabídka? Pět tipů, jak nenaletět při zhodnocování peněz

I relativně nízká finanční gramotnost Čechů může za to, že čas od času skočíme na „supervýhodnou“ nabídku zhodnocení peněz, která se nakonec promění v totální fiasko. Pokud byste rádi investovali svoje úspory, nevynechejte následující tipy. 

Tolik lodí vyhozených větrem na břeh, na Lipensku snad nikdo nepamatuje

Dolní Vltavice – Neuvěřitelnou sílu nabral vítr, který se hnal přes otevřenou hladinu lipenského jezera při noční bouřce z pátku na sobotu. Obrovské vlny spolu s větrem nejenomže utrhly několik ukotvených jachet, ale na břeh hodily i těžký prám převozníků v Dolní Vltavici. Zpátky na vodu ho převozníci dostávali heverem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení