Dotace na troleje

Naposledy dostalo město a DP tři čtvrtiny částky na prodloužení trolejbusové trasy linky číslo devět do Českého Vrbného.

„Je to další úsek trati, který pomůže zlepšit životní prostředí zde v Českých Budějovicích. A to se týká jak zplodin, tak i hluku oproti autobusové lince,“ upřesnil vloni k nové trase vedoucí útvaru obchodu a podpůrných služeb DP Daniel Jírovec. „V současné době jsou ještě v převaze autobusy, co se tedy týká počtu kusů. Ale trolejbusy zajišťují provoz na páteřních a nejvytíženějších linkách,“ doplnil Jírovec s tím, že Dopravní podnik spolu s radnicí počítá do budoucna s postupným rozšiřováním trolejbusové trakce.

Dopravní podnik, potažmo město, nezískalo z evropských fondů peníze jenom na stavbu trasy a úpravu konečné zastávky. Zlaťáky poskytla Evropská unie i na nákupy nových vozidel městské hromadné dopravy.

„Poslední nákup vozů městské hromadné dopravy s podílem financování z fondů SROP Evropské unie, na základě společného programu Statutárního města České Budějovice a Dopravního podniku, proběhl v závěru roku 2005, kdy byly zakoupeny čtyři kloubové nízkopodlažní autobusy a dva kloubové nízkopodlažní trolejbusy,“ naznačil včera Daniel Jírovec.

„Podíl financování ze strany EU dosáhl výše pětasedmdesáti procent z ceny uvedených vozidel, což tehdy činilo 51,15 milionu korun,“ zdůraznil.
I proto na těch nejnovějších vozech MHD mohou cestující vidět modré unijní vlajky s hvězdičkami.

„Co se ale týče poslední doby a čerpání z fondů SROP, tak legislativa už umožňuje za tyto peníze jen nákupy trolejbusů,“ uzavřel.

Více si můžete přečíst v ČbD 29.5. na straně 3.