Úspěšný pokus se konal na kruhové dráze o průměru 60 metrů a jízda trvala 15 minut a 58 sekund. Enyaq tak ledový okruh objel 39 krát. Rychlost skluzu se pohybovala mezi 31,64 km/h a 48,67 km/h.

Podívejte se na video a fotky z rekordního driftování v galerii. 

„Klouzající“ Enyaq byl přitom kompletně sériový model až na přední a zadní pneumatiky, které byly vybaveny hroty pro lepší trakci na zamrzlém jezeře Stortjärnen. Dne 19. ledna v Krokomu ve středním Švédsku tak Škoda a Richard Meaden úspěšně vylepšili loňský rekord v driftování na ledu, když překonali Wanga Dongjang. Ten s vozem Subaru WRX klouzal dveřmi napřed 6,22 km.

Počátky WRC - Ford Escort
WRC slaví 50 let. Připomeňte si nejslavnější auta, jezdce i dramatické závody

Škoda zdůrazňuje, že její Enyaq RS pokořil hned dva světové rekordy, protože Guinness má samostatné kategorie pro „Nejdelší souvislý drift na ledě“ a „Nejdelší souvislý drift na ledě s elektromobilem“. Během pěti dnů před rekordní jízdou bylo absolvováno asi 18 hodin testování a driftování. Rekordů pak bylo dosaženo za přítomnosti rozhodčího Guinnessovy knihy rekordů a mezinárodního rozhodčího pro driftování Davida Kalase.

Richard Meaden již s vozy Škodou v minulosti spolupracoval a v srpnu 2011 s upravenou Octavií RS dosáhl rychlosti 366 km/h. Nejrychlejší Škodu všech dob poháněl 2,0 litrový benzinový motor s výkonem 600 koní. Této rychlosti Octavia dosáhla na solných pláních Bonneville.

Ken Block.
Smrt Kena Blocka zdrtila automobilový svět. Připomeňte si jeho šílené jízdy

SUV Enyaq iV vRS je druhým plně elektrickým vozem značky Škoda s označením vRS, který díky baterii s kapacitou 82 kWh (77 kWh netto) a dvěma elektromotorům nabízí výkon 299 koní a zrychlení z 0 na 62 km/h za pouhých 6,5 sekundy.