Pohybovat se budeme téměř výlučně po cestách vedoucích lázeňskými lesy, takže minimalizujeme problémy spojené se silniční dopravou.

Na cestu doporučujeme nastoupit u restaurace Ventura Pub Evropák kde se vydáme doprava po asfaltové cestě. Po 1,3 kilometru pojedeme mírně vlevo a budeme kopírovat zelenou turistickou značku. Po dvou kilometrech od startu můžeme zastavit na vyhlídce Na skalce. Pokračujte dále po asfaltové cestě směrem na zříceninu kostela sv. Linharta.

Vodní nádrž Lipno.  Má největší vodní plochu v České republice, je také nazýváno jihočeským mořem.
Lipno je rájem pro každého. Na „odvrácené straně“ lze nalézt i klid

Z této zastávky pokračujeme stále po zelené značce směrem na rozhlednu Diana. Po zhruba tři sta padesáti metrech odbočíme mírně vlevo na nezpevněnou cestu, která se po necelém půl kilometru opět potká s turistickou zelenou. Po dalších třech stech metrech vyměníme turistickou zelenou za modrou, která nás dovede až na rozhlednu. Z Diany pokračujeme po modré značce směr Vyhlídka Karla IV. Po třech stech metrech odbočíme mírně vpravo na žlutou, která nás dovede až k 15 metrů vysoké Karlově vyhlídce.

Průběh trasy: Ventura Pub – kostel sv. Linharta – rozhledna Diana – Karlova vyhlídka – Vítkova hora – Goethova rozhledna – Tři kříže

Proti proudu říčky Teplé

Z vyhlídky sjedeme po zpevněné cestě značené stále turistickou žlutou až k řece Teplé a Galerii umění. Rázem se ocitneme v nejnižším bodě výletu a na konci lázeňského území Karlových Varů. Od galerie pokračujeme stále po žluté proti proudu říčky Teplé. Mineme restauraci Poštovní dvůr, přejedeme říčku (tento přejezd je značen červenou) a dáme se mírně vlevo opět na žlutou s cílem Vítkova hora. Tady nás čeká táhlé dva a půl kilometru dlouhé stoupání na druhý vrchol dnešního výletu.

Cílem cyklovýletu je hrad Bouzov
Z olomoucké pevnosti až na hrad Bouzov. Poznejte na kole krásy Hané

Z Vítkovky budeme pokračovat po silnici a modré značce. Po třech stech padesáti metrech odbočíme vpravo a dále budeme pokračovat po žluté, směr Goethova vyhlídka. Mineme karlovarskou hvězdárnu a po asfaltové cestě dojedeme mírným stoupáním k nově zrekonstruované Goethovce.

Z Goethovky, která je nejvyšším bodem výletu, pokračujeme po žluté turistické značce na Tři kříže. Název vyhlídka získala podle tří velkých dřevěných křížů, které zde byly postaveny v roce 1640 a symbolizovaly biblickou Golgotu. Ze Třech křížů sjedeme po asfaltové cestě (značena zeleně) do čtvrti Drahovice, kde výlet můžeme ukončit.

GPS souřadnice

Restaurace Ventura Pub Evropák (GPS 50.2274781N, 12.8626786E)

Kostel sv. Linharta (GPS 50.2089867N, 12.8500689E)

Rozhledna Diana (GPS 50.2190400N, 12.8727178E)

Vyhlídka Karla IV. (GPS 50.2163061N, 12.8804972E)

Vítkova hora (GPS 50.2049561N, 12.9010514E)

Goethova rozhledna (GPS 50.2206181N, 12.9070769E)

Tři kříže (GPS 50.2271461N, 12.8863847E)