Provoz letounů L-159 byl dočasně pozastaven. Armáda po troskách krytu pátrala a neměla informace, že by byl při nehodě někdo zraněn.
"Nad rámec tiskové zprávy nebudeme v tuto chvíli nic sdělovat, probíhá vyšetřování. Piloti bezpečně přistáli na základně a hledá se kryt," uvedla Magdalena Dvořáková z oddělení komunikace s veřejností Generálního štábu Armády České republiky.
Později potvrdila, že utržený kryt kabiny se našel uprostřed pole nedaleko sečské přehrady a že do pátrání byl zapojen armádní vrtulník i policisté.

Armáda letouny L-159 ALCA používá od roku 2000. V současné době jich má k dispozici 24, z toho osm dvoumístných. Určeny jsou především k podpoře pozemních vojsk, k vedení průzkumu a v omezené míře i ke vzdušnému boji.
Na vyšetření incidentu spolupracuje i výrobce letadel Aero Vodochody. "Plně spolupracujeme na vyšetření incidentu a jsme připraveni poskytnout plnou součinnost. Zatím není jasné, zda se jednalo o technickou závadu. Je potřeba počkat na závěry komise," řekl mluvčí společnosti Tobiáš Tvrdík.

Podobná nehoda se stala bitevníkům již v minulosti. V roce 2016 odpadl kryt kabiny taktéž u dvoumístního stroje. Nikdo tehdy nebyl zraněn, letouny kvůli incidentu čtyři dny nelétaly.
V říjnu roku 2010 pilot armádního bitevníku L-159 odhodil u Drnovic na Blanensku přídavné palivové nádrže. Jedna prázdná nádrž spadla do pole, druhá na okraj pozemku továrny. Výsledky vyšetřování pak prokázaly chybné zadání při programování palubního počítače pilotem letounu. Vzhledem k tomu, že pilot systém špatně nastavil, tak v okamžiku, kdy měl nad Drnovicemi simulovat odhoz pum, skutečně na obec "zaútočil" odhozením nádrží.
V dubnu roku 2017 z malého sportovního letadla, které se zřítilo u Dubu na Prachaticku a jehož pilot zahynul, odpadlo během letu několik částí. Podle svědků se zřejmě odlomila část křídla.