Přestože Milanu Šteindlerovi jsou blízké tragikomické příběhy nebo trpké komedie, tentokrát natočil poněkud „ujetý“ příběh založený na lapálii, kterou způsobí jedna vášnivá noc, prasklý prezervativ a následný závod s časem.

„Mně se stejná příhoda stala, ale bylo to ve městě, takže jsem nemusel běhat přes hory a doly, nešel jsem o půlnoci lesem. Ale byla to pro mě novinka v tom, že mě partnerka tehdy řekla o této pilulce,“ prozradil režisér snímku, na jehož scénáři se podíleli celkem tři autoři. Podle jeho slov byla základní dějová linie, tedy putování Dorky s Vojtou za pilulkou proti otěhotnění a k nim paralelní cesta ducha pana poslance a Bytosti, daná scenáristy už od začátku.

„Jirka Vejdělek poupravil některé části, Halina Pawlowská propojila některé konání postav i dějové linie, takže dala celému scénáři kompaktnější celek,“ dodal Šteindler, který už měl možnost zaznamenat divácké reakce v několika českých kinech. „Cílovka je spíš mladší, film má rychlé tempo, ale zaznamenal jsem příznivé reakce i od starších lidí. Pro mladší je to poučení, co by se jim mohlo stát, a pro ty starší zavzpomínání na to, co se jim nejspíš stalo. Reakce byly vesměs příznivé, vytvořili jsme něco, co tu ještě nebylo,“ podotkl Milan Šteindler a dodal, že důležité je, aby divák šel z kina spokojený a pobavený.

Herci potvrdili, že náročné zejména na fyzickou kondici byly scény vznikající za nepříznivých klimatických podmínek, ve tmě a dešti v křovinatých lesích a skalách.

Není bez zajímavosti, že film, jehož náklady se díky obtížným trikům vyšplhaly nad 30 milionů korun, rozvířil v křesťanských kruzích kvůli pojetí námětu nemalou kritiku a protesty.