Svůj hlas stejné postavě propůjčila poprvé před deseti lety na JAMU, kde se setkala na jednom jevišti také s Lucií Kašpárkovou jako Jenůfou, jež představuje druhou hlavní ženskou roli i v JD. „Znovu se setkáváme, je to nostalgie,“ uvedla představitelka Kostelničky, která si myslí, že nalezla svou životní roli. „Je to moje srdeční záležitost, vzala bych ji za jakýchkoliv podmínek,“ prozradila Eliška Weissová. Tuto postavu hostovala v Brně, nedávno ji ztvárnila i v Národním divadle, kde alternuje s Evou Urbanovou.

Stejně měly obě pěvkyně alternovat i v JD. „Nedokážu to potvrdit, stále o tom jednáme,“ okomentoval Tomáš Studený zádrhel s tím, že o jiné alternaci než s Evou Urbanovou neuvažují.

V roli Laca se představí Titusz Tóbisz z Košické opery, který začínal svou kariéru jako činoherní herec a operetní tanečník, na folkloru vyrostl a roli Laca si zkusil už v Liberci. Alternuje ho debutující Josef Moravec.

Inscenaci diriguje taktovka Maria de Rose, o scénu se postaral David Janošek stejně jako o kostýmy, které jsou současné, ale inspirují se lidovými prvky.

Opera i přes ostych diváků k Janáčkovi uvádí Její pastorkyni, protože rok 2018 je rokem české státnosti, 90. výročí úmrtí Leoše Janáčka a uplyne 100 let od uvedení opery ve Vídni, které Janáčka ve světe proslavilo. Dramaturg opery JD František Řihout si libuje: „Je to opera, kterou by měl mít každý operní dům spolu s Rusalkou a Prodanou nevěstou pod jednou střechou, a na podzim je všechny tři budeme mít.“