Nedvědi: Hity fungují. Trapasům navzdory

České Budějovice /RECENZE/ - Zlatý fond bratří Nedvědů je opravdu zlatý a sluší se před ním smeknout.

5.2.2010

Jan a František Nedvědovi koncertovali ve čtvrtek v budějovickém Kulturním domě Vltava.Foto: Deník/ Jaroslav Sýbek

Bohužel to samé nelze říci o jejich nové tvorbě ani současném projevu. Potvrdil to čtvrteční koncert dvojice v budějovickém Kulturním domě Vltava.

První kladný bod si Jan a František Nedvědovi připsali včasným začátkem: přes 700 lidí nenechali čekat a na pódium přišli již tři minuty po osmé. Dobře vybrali i první píseň, Růži z papíru si s nimi publikum rádo zazpívalo. Zároveň ale už tady se ukázalo, kde tkví jeden z problémů: přehnaná gesta – zde zvolání Jana Nedvěda Come on působilo zbytečně násilně.

Ze společného úvodu vyšla nejlépe prastará Frankie Dlouhán s osvěžujícím zpěvem mladého Vojtěcha Nedvěda, jíž modernější aranž, na rozdíl od jiných, neublížila. Zafungovalo i Toronto, vzpomínka na osadní časy, při které se pár dvojic i objalo, utahanému tempu navzdory.

Následovaly sólové bloky obou bratrů. František ten svůj odpálil dle očekávání rádiovkou Kočovní herci. Pak ale úroveň kolísala. Ať už kvůli rozhozeným vícehlasům v písni Jak se dá tu žít nebo příliš klišovitým textům, viz Můj zvon: Někdo v balíku/ jinej bez peněz/ párek v rohlíku/ je tvůj věrnej pes. Nedbalou výslovností přizabil i jednu z nejsilnějších melodií Gordona Lightfoota If You Could Read My Mind, kterou zpívá pod názvem Devatenáct.

Po sedmi písničkách ho vystřídal Jan. A rozdíl byl patrný od prvních tónů: je mnohem emotivnější zpěvák než o rok mladší František, v jehož tváři se často nehne ani sval. I s emocemi je však třeba někdy šetřit – výskok, kdy Jan odhalil pupek, byl opravdu moc, notabene při písni, v níž se vyznává z víry v boha.

Jana přijali diváci vstřícněji, ačkoli moralizoval (každý by si měl vážit každého) a věta 'Její kukadla se na mě hrozně hezky podívaj' připomněla Nádeníčka z filmové série o Básnících. S artikulací je na tom navíc mnohem hůř než František.

Když ale spustil Na dlani jednu z tvých řas, jako by omládl. Každé slovo srozumitelné, emoce přesně odměřené. Podvod je prostě dobrá píseň a při diváckém chorálu se člověk zachvěl.

Tento přirozený vrchol večera také vyjevil, že nedvědovky nejlépe vyzní v prostém akustickém aranžmá. Doprovodná kapela sice hrála spolehlivě, ale z trampských popisů spaní pod širákem či stínu lesa vyráběla střední proud, o zvuku kláves vyloveném z 80. let nemluvě.

Pochvalu zaslouží jen sólové kytary Petra Kocmana. Ač velmi zručný hráč, sloužil celku a barvy jeho akustiky i elektriky byly z té správné palety. Svůj hezký tenor předvedl ve vlastní písni Svatební.

Když pes 'přidřepne'

Medovou barvu hlasu má Vojtěch Nedvěd. Jen škoda, že ho sólově použil k frázím typu chci s tebou být/ chci si tě vzít. Pak se vrátili oba bratři a hnali koncert do finále. Kytka, Igelit, Jižní kříž, Ptáčata, Hlídej lásku, skálo má, Stánky… Co píseň, to hit. Hlasy jim spolu stále pěkně barví, výrazně to bylo slyšet třeba při Skládance. Platí ovšem, že Jan Nedvěd by v pauzách neměl mluvit: jeho pasáž o tom, jaká je to radost, když pes při venčení po třech minutách 'přidřepne', nebo vtípky o krkání se s náladou romantických hitů zcela minuly.

Po Stáncích měli Nedvědi návštěvníky takříkajíc na lopatě. Stačilo jen zahrát poslední pecku. Místo toho opět padl řemen v podobě dlouhého mluvení. Valčíček si nicméně sál zanotoval nadšeně a dvojici vytleskal na dva přídavky.

Koncert se jmenoval Vzácné setkání. Nechme stranou, nakolik je to obchodní spojení z rozumu. A vlastně ani tak nezáleží na všech těch neduzích zmíněných výše. Nedvědům patří dík za písně, které si dnes zpívají jejich vrstevníci i teenageři na vodě. A to je, přes to moře výhrad, hodně.

Hodnocení: 50%

Autor: Václav Koblenc

5.2.2010 VSTUP DO DISKUSE

SERVIS

annonce-logo

Nabídky práce

+ Podat inzerát

Výroba - Výroba Správci objektů 18 000 Kč

Správci objektů DPP - PROVOZNÍ. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Turnusové služby, úvazek: . Mzda min. 18000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Prac. doba: 8:00- 14:00 hod. nebo dle dohody, organizační schopnosti vítány, práce s PC, V případě zájmu zašlete stručný životopis a fotografii na email: beachparkcb@seznam.cz. Pracoviště: Jan kanea - beachklub české budějovice, Na Dlouhé louce, č.p. 12, 370 01 České Budějovice 1. Informace: Jan Kanea, .

Informační technologie - Informační technologie Programátor 25 000 Kč

Programátoři počítačových aplikací specialisté PROGRAMÁTOR FRONTENDU WEBOVÝCH APLIKACÍ. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 25000 kč, mzda max. 60000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: Náš úspěch stavíme na profesionalitě, flexibilitě a na dobrých vztazích v neformálním a přátelském pracovním kolektivu., Pracovní náplň:, o Programování, vývoj, o návrhy řešení nebo jeho částí, datové modelování,, o příprava a implementace drobných i rozsáhlých projektů,, o interní testování a řešení chyb z testování i provozu,, o konzultace se zákazníkem při vývoji či řešení problémů v praxi., , Podmínkou přijetí je:, o znalosti PHP, JavaScript,, o znalosti JQuery, CSS,, o znalosti principů transakční SQL databáze, OOP,, o praxe v programování alespoň 2 roky,, o z toho alespoň 1 rok programování frontendu, , o aktivní schopnost využívat verzovací nástroje jako např. GIT, CVS,, o flexibilita, odpovědnost, kreativita,, o schopnost samostatné i týmové práce., , Oceníme znalosti:, o Nette, Sencha ExtJS, o MS SQL, MySQL,, o XML, XSLT, UML,, o Web Services, REST/SOAP., , Nabízíme:, o Atraktivní a dlouhodobě perspektivní pracovní náplň,, o motivující ohodnocení (fixní mzda + výkonnostní složka + odměny z projektů),, o zvyšování a rozšiřování znalostí a kvalifikace a profesního růstu díky odborným školením,, o pružnou pracovní dobu,, o práci na zajímavých projektech s využitím moderních technologií., , Nabídnutá mzda je od nástupní do zkušební lhůty, přes prokázání znalostí k růstu po zapracování a získání odměn.. Pracoviště: Datapartner s.r.o., Senovážné nám., č.p. 241, 370 01 České Budějovice 1. Informace: Ladislav Reisner, +420 602 368 861.

Informační technologie - Informační technologie Programátor 22 000 Kč

Programátoři počítačových aplikací specialisté programátor a seřizovač CNC strojů. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 22000 kč, mzda max. 30000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Přijmeme technického pracovníka na pozici programátor a seřizovač na CNC soustruhy a CNC frézovací centrum. Počadujeme znalost řídících systémů Heidenhain, Fanuc,základy AUTODESK inventor výhodou, praxe, min. SŠ vzdělání tech. směru. Pružná pracovní doba, plný úvazek. Životopisy zasílejte na uvedenou mailovou adresu.. Pracoviště: Centes, spol. s r. o., E. Rošického, č.p. 364, 370 05 České Budějovice 5. Informace: Renata Tomanová, +420 385 792 119.

Doprava a logistika - Doprava a logistika Manipulační dělník 13 100 Kč

Pomocní manipulační pracovníci (kromě výroby) DĚLNÍK. Požadované vzdělání: bez vzdělání. Nepřetržitý provoz, úvazek: . Mzda min. 13100 kč, mzda max. 14000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Místo výkonu práce: U Sirkárny 658, České Budějovice, Pracovní smlouva se uzavírá na dobu určitou 1 rok, poté lze prodloužit na neurčito, Kontakt telefonicky, e-mailem nebo osobně na adrese firmy, denně 9 - 12 hod.. Pracoviště: Lašek transport s.r.o., U Sirkárny, č.p. 658, 370 04 České Budějovice 4. Informace: Rudolf Prášek, +420 721 683 863.

Mydlovarští dobrovolní hasiči dostali nové vozidlo. V sobotu se tak u nich na návsi konala velká sláva.
73

OBRAZEM: V Mydlovarech světili nové hasičské vozidlo