Nový turistický portál Budějce s doménou budejce.cz podporuje především multimediální technologie. Používá nejnovější trendy cestovního ruchu na internetu a přináší návštěvníkům města kompletní informace o historii Českých Budějovic, službách i možnostech trávení volného času. Je interaktivně propojen s ubytovacím portálem Booking.com a cestovatelským portálem Tripadvisor.com.

Náměstek primátora Jaromír Talíř vysvětluje, proč město nový web zhotovilo: „Směřujeme do internetového prostředí, protože se do něho v poslední době přesouvá většina zájmu těch, kteří chtějí navštívit nějaké místo.“ Web inbudejovice.cz a c-budejovice.cz stále běží. Nový portál se ale liší v tom, že bude směřován daleko více do světa, a to hlavně do Rakouska a Německa. „Podle průzkumu Jihočeské univerzity víme, že nejvíce návštěvníků k nám cestuje právě z těchto zemí,“ vysvětluje náměstek. Brouzdejte jednoduše a hladce na novém portálu.Zdroj: Screeny webu

Podle výsledků výzkumu profilu návštěvníků Českých Budějovic, který v červnu až září 2017 pro město provedl tým z katedry obchodu a cestovního ruchu Ekonomické fakulty Jihočeské univerzity, je dosavadní nabídka městem provozovaných webů pro turisty poměrně nepřehledná a zastaralá. David Šťastný, předseda Destinačního managementu Českobudějovicko-Hlubocko, dodává: „Proto smyslem nového turistického portálu www.budejce.cz je nabídnout moderní image pozvánku k návštěvě města.“

Jaromír Talíř vysvětluje: „Jak se říká, jednou vidět je lepší než třikrát slyšet. Proto je nový web zaměřený hlavně na audiovizuální prezentaci města.“

HODNOCENÍ DESTINACÍ A SLUŽEB
Podle Davida Šťastného nový web přináší dokonalý přehled o možnostech ubytování, gastronomii i o kulturním programu: „Všechny tyto možnosti jsou přehledně nezávisle ohodnoceny, takže se uživateli ihned zobrazí nejlépe hodnocené hotely, restaurace i napoví, jaké památky, muzea nebo galerie je dobré navštívit.“ Web budejce.cz je zároveň online propojen se sociálními médii, například s Instagramem nebo Facebookem. 

Portál považuje za unikátní i ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu Jaromír Polášek, který jedinečnost webu vidí v tom, že turistovi dává přehled o hodnocení jednotlivých služeb a aktivit: „Standardní web umístí informaci například o jihočeské zoologické zahradě - co je v ní možno vidět a kde ji turista najde. Nový web ale přináší i hodnocení lidí, kteří zoologickou zahradu Ohrada už navštívili. Nezávislá hodnocení tak turistovi nabízí přehled nejatraktivnějších top aktivit ve městě. To je na novém webu unikátní.“ 

Jelikož je nový portál propojen i s již existujícím webem jiznicechy.cz, který Jihočeská centrála cestovního ruchu provozuje, je pro Jaromíra Poláška nejdůležitější, že struktura dat nového webu umožňuje rychlé převzetí dat z jiných webů: „Nemusíme je ručně kopírovat, vše se online propojí, například kalendář akcí.“

Člen komise cestovního ruchu města a ředitel hotelu Zvon Petr Šalda je nadšený: „České Budějovice mají konečně web, který přiláká do města turisty. Devadesát procent rezervací zaznamenáváme po internetu. V novém turistickém webu vidím další příležitosti, jak pomocí nových médií oslovit naše potenciální hosty.“ 

ZPĚTNÁ VAZBA PRO PODNIKATELE
Jelikož portál přináší obsáhlý seznam ubytovatelů i provozovatelů gastronomických provozů, dostávají podnikatelé bezplatnou propagaci svých služeb. David Šťastný dále vysvětluje, že jejich hodnocení, které na stránce může každý vidět, není jen vodítkem pro návštěvníky: „Je to i motivací pro poskytovatele služeb, aby své služby zlepšovali. Hodnocení hostů by mělo posloužit jako zpětná vazba.“ Jaromír Polášek uvádí příklad: „Pokud hotelový pokoj není dostatečně uklizený po negativním ohodnocení hosta, hotel by se měl z hodnocení poučit a situaci zlepšit.“ 

PROČ BUDĚJCE A NE BUDĚJOVICE
Jelikož už nejsou volné domény s celým názvem města, jako například budejovice.cz, ceskebudejovice.cz, ceske-budejovice.cz, cbudejovice.cz, ceskebudejovice.eu, ceskebudejovice.com, zhotovitelé se shodli na domácím názvu Budějce. „Chceme, aby se u nás turista cítil jako doma,“ říká David Šťastný. 

Anna Černá z Ústavu pro jazyk český v Praze název za nějaký prohřešek vůči češtině nepovažuje: „Není nutno, aby název domény byl za každou cenu spisovný. Výraz Budějce považujeme za nářeční. Jeho vznik se datuje v minulosti, nejedná se o jev posledních deseti dvaceti let. Je to výrazně starší a už zažitý prvek. Zkracování názvu Budějovice má svůj logický základ. Jde o ekonomii jazyka. Leckdy zkrátíme něco, co bychom nějakým způsobem museli artikulovat. Zkrácený výraz je pro nás pohodlnější. Korektní forma Budějovice vedla k tomu, že se začalo říkat Budějice a když se výslovnost ještě zrychlila, jsme u výrazu Budějce.“