Stejně jako v minulém roce se provedení ujal soubor Collegium Marianum. Diváci viděli nejen barokní operu, ale podobně jako v 18. století, kdy se během představení jedlo a pilo, tak se i tentokrát podávaly lahůdky a číše vína, či jiných nápojů před a po představení. O opeře nám více prozradila umělecká vedoucí souboru Collegium Marianum Jana Semerádová:

Splněný sen z minulosti

„Letos diváci zhlédli operu A. Calgary La contesa de´Numi, v překladu to znamená Spor Bohů, která byla společně s jinými díly uvedena v roce 1723 v Praze u příležitosti korunovace císaře Karla VI. na českého krále. Pro barokní divadlo je vhodná obsazením, vystupuje tam šest osob, nemůže chybět Jupiter a jeho manželka Juno a také Mars, Apollon nebo Pallas Athena. Navíc je jméno A. Calgary spjato se zámeckým divadlem, protože se na zdejším zámku konala v roce 1731 velká sláva na počest příjezdu císaře Karla VI., a k jeho narozeninám měla být provedena Caldarova opera. Bohužel se stala nešťastná náhoda, kdy byl hrabě císařem na lovu postřelen, takže z divadelního představení sešlo. My snad nyní tak trochu plníme dávný sen, který měli tehdejší zámečtí pánové. Spolupracovali jsme opět s mezinárodním obsazením, s basistou Lisandrem Abadie, který působí ve Švýcarsku, ale je argentinské národnosti. O tom, jak je skvělý, se mohli diváci přesvědčit ve čtvrtek a v pátek. Nejdůležitější osobou tohoto projektu je režisér Laurent Charoy z Francie, který s týmem zpěváků a tanečníků projekt pro barokní divadlo nastudoval, je specialistou na barokní gestiku a deklamaci. Choreografii k představení vytvořila Belgičanka Sigrid T´Hooft a Andrea Miltnerová,“ uvedla umělecká vedoucí souboru Collegium Marianum Jana Semerádová.


Podle jejích slov byla tentokrát příprava do barokního divadla snazší a plynulejší v tom, že soubor věděl, do jakého prostředí přijde, co ho čeká, jak má komunikovat s mašinisty a jakým způsobem všechno probíhá. Se všemi je úžasná spolupráce.

Sblížení s prostorem

„Protože děláme operu s větším obsazením, nabízí se další možnosti využití kulis a rekvizit. Hrát v barokním divadle je pro hráče, kteří se zabývají barokní hudbou a divadlem to nejlepší, co mohou zažít. Je to tak fascinující, když se zpěváci postaví na podium, kdy prostor hraje tak trochu za ně. To divadlo je tak geniální, že se autentického výrazu dosahuje relativně snadno,“ uzavřela Semerádová.