Po úvodní temné hře skřetů na varhany se na scéně otevírá zrcadly lemovaná pracovna, v níž sedí ctihodný pan Gulliver. Podobně seriózní jsou i následné dialogy. Že by Malé divadlo hrou, kterou napsal i zrežíroval Zdeněk Jecelín a jejíž premiéra se dlouho odkládala, revolučně změnilo svou poetiku? Následující scény, situované na palubu lodi Enterprise, naštěstí případný divákův neklid rychle rozptýlí. Jsou tu typická nadsázka, nápadité zápletky, vtipné dialogy, které si pohrávají s detailem, slovní hříčky a postmoderní odkazy na filmy, seriály či současné dění. Záleží zkrátka na znalostech každého diváka, do jakých hlubin významů se ponoří a jak si hru vyloží.

Jistě, parodií Star Treku už vznikla řada, ostatně není zase tak těžké udělat si z jeho svérázných hrdinů, ještě svéráznějších fanoušků nebo klingonštiny legraci. Tenhle humor je možná trochu prvoplánový, ale pořád zabírá,
o čemž svědčí i časté výbuchy smíchu v hledišti. Vůbec nejzábavnější je pak na palubě malodivadelní lodi Enterprise pan Spok, svérázný klon charismatického Vulkánce
a dr. Sheldona Coopera z Teorie velkého třesku.

Škoda jen, že tuhle čirou zábavu zhatilo Gulliverovo rychlé a neslavné vyhození
z Enterprise. Musel se pak potloukat vesmírem s létajícím cirkusem a nakonec časovou smyčku svého osudu zpečetil návštěvou země Brobdingnagu. Odkaz na Monthy Pythonův létající cirkus není ostatně vůbec náhodný. S kultovním britským seriálem má totiž Gulliver's Trek podobnou strukturu. Celé představení sice spojuje jednotná dějová linie, jednotlivá dobrodružství však mají spíše charakter drobných skečů. Monthy Pythonům ostatně odpovídá i zaangažování stejných herců v různých rolích.

Sci-fi komedie Gulliverovy hvězdné cesty v Malém divadle v Českých Budějovicích.Nejvíce vytíženi byli Tereza Peterková (skvělá jako Glumdalklič), Budlana Baldanova
a Jiří Šponar. Dvě role pak byly dopřány Stanislavě Drápelové a Petru Hubíkovi, který
v roli Skotyho s typickým širokým úsměvem na rtech zajistil pro Malé divadlo nezbytný hudební a pěvecký doprovod. Občas to sice všem pěvcům dohromady úplně neladilo, ale v daných situacích to bylo tolerovatelné. Jenom škoda, že se Petr Hubík při premiéře nevytočil s kytarou na krku hned při svém prvním výstupu ze sudu, to by byl teprve majstrštyk! Pouze Jan Hönig coby Gulliver požíval luxusu hráče jedné role a patřičně jej využil. Dobrodružnému retrozemci dodal správnou kombinaci sobecké ambicióznosti, alkoholické zahořklosti a sarkasmu.

Kromě solidních hereckých výkonů a zpěvu staroanglických písní se může návštěvník Gulliver's Treku kochat i neobvykle krásnými a neuvěřitelně působivými vyřezávanými maskami a kostýmy. Ty vyrobila Kateřina Štolcpartová
a inspirovala se nejen podobou startrekovských vesmírných ras, ale v případě obyvatel Brobdingnagu i svým pobytem na Bali a Jávě.

Známé zápletky Swiftova Gullivera se v představení moc neobjeví, žádná cesta do Liliputu se nekoná. Z díla anglického satirika tak zůstaly především neovladatelné cestovatelské touhy hlavního představitele, země Brobdingnag a její obyvatelé. Milovník Gullivera pro nejmenší si tak může připadat ošizený, zklamaný, příliš zavalený vesmírným putováním a nutností orientace ve startrekovské problematice. Gulliver's Trek prostě pro děti není, v tom se Zdeněk Jecelín vcelku shoduje se Swiftem. Upozorňuje na to ostatně i samo Malé divadlo, které představení avizuje pro osoby starší 13 let. Z toho vyplývá, že Gulliver's Trekem bude uspokojen hlavně ten, kdo zná Star Trek, je držitelem občanského průkazu a ví, co se dá od ansámblu Malého divadla očekávat.