RECENZE: Keks a Jihočeská filharmonie? „Víš, to je fakt zajímavý“

24.10.2016

Rocková skupina Keks a Jihočeská filharmonie zahrály společně 22. října v českobudějovickém DK Metropol. V popředí na snímku Štěpán Kojan.Foto: Deník/ Radka Doležalová

Keksáci a orchestr? Když se ta zpráva na jaře objevila, někoho možná překvapila. Ale proč ne? Rockové balady
a smyčce k sobě patří odpradávna a jedna z nejlepších českých zábavových kapel má ploužáků plnou náruč. Poté, co Keks a Jihočeská filharmonie odehráli
v dubnu koncert v pražské Tipsport aréně, přijeli v sobotu 22. října do Českých Budějovic. Ve velkém sále Metropolu s nimi „šlo“ publikum od prvních tónů
a dojem kazil jen vykleklý zvuk v první části večera.

Štěpán Kojan a spol. posíleni dvěma vokalistkami rozjeli večírek písní Já tě mám vážně rád. Rovnou navázali odpíchlejší Karlíčku můj, v níž se poprvé projevil Petr Chromčák, energicky dirigující personálně lehce posílenou Jihočeskou filharmonii (JF). Když se asi v polovině vystoupení pak křtilo 2 CD a 2 DVD se záznamem koncertu z Prahy, svěřil se z pódia: „Miluju spojení rocku s filharmonií. Nejsem vážňák, žádný národní umělec. Já jsem živel
a tenhle projekt je bomba,“ načež slyšel pochvalné výkřiky, jež se při polévání šampaňským proměnily ve skandovaný potlesk.

Dvakrát škoda, že JF zvukově v první části koncertu zanikala, prosazovala se jenom trubka, a nebylo moc rozumět ani zpěvu. Nic
z toho však nabitému sálu očividně nevadilo, asi i proto, že všechny texty lidé znali. Holky i dámy se roztančily již při třetím Mejdanu. Zpívala se i následující novější Unavená, v jejíž předehře bylo poprvé trochu víc slyšet smyčce, podobně jako v dalším songu Jak děkuje se andělům, Kojanem uvedeném jako „balada pro zralé ženy“. Malý chlapec na ramenou tatínka ji točil na mobil, příjemně vyzněla dohra elektrické kytary
a smyčců. Poznámka pod čarou: bylo vidět, že filharmoniky tohle spojení baví.

Skupina jako by se řídila heslem Žádná hluchá místa: šestý v pořadí Poslední bál, jejž zpíval klávesista Petr Dudík, po ní Takhle se na mě nedívej, kdy divácké ruce vyletěly nahoru, aniž by k tomu zpěvák musel vyzývat. K lehké extázi dovedla kapela fanoušky písničkou Zelenej kabát, kdy orchestr hřměl, Nářez pak vytáhl lidi od baru – nadšeně vbíhali do sálu a mírně podroušený chlápek křičel: Láska se mnou cloumá! Při ploužácích se ploužilo náruživě
i v předsálí. Atmosféra připomínala obří vesnickou tancovačku, které má tak rád spisovatel Jiří Hájíček.

Rocková skupina Keks a Jihočeská filharmonie zahrály společně 22. října v českobudějovickém DK Metropol.

Psát, že Keks umí složit melodicky chytlavé refrény se silnými slogany, je skoro zbytečné. Co se napsat sluší, je, že Štěpán Kojan zpíval velmi dobře, což je úctyhodné vzhledem k tomu, že koncert trval přes dvě hodiny a bez přestávky.

Mix balad a drsňáren odměřil Keks pečlivě. Sál si zaskákal při Poslouchej lásko, šílel při Americe, kterou odpálily bicí. V To se mi líbí, nechal Kojan hned na začátku zpívat diváky a třeba zde smyčce pěkně násobily dojetí. Ruce šly samy nahoru opět při Superstar a pak přišla hitovka Víš: publikum zpívalo samo celou první sloku i refrén, chorál vytvořilo i v následující Proč holky pláčou.

Finále bylo nabušené. Zdravě naštvaná To ať si vykládá (o holce, která lže
v zimě i horku), bubny rozpumpovaná Tak málo žádám a jako přídavek klasika To ani náhodou.

Samozřejmě, spojení Keks a JF je výborný marketingový produkt, viz trička, CD či DVD. Ale přinejmenším pro fanoušky skupiny produkt, jejž přijímají víc než rádi – na filharmonii reagují spontánně a nadšeně. Jakkoli je šéf JF Otakar Svoboda postavou v mnohém kontroverzní, orchestr je pod jeho vedením opravdu víc vidět. A nová hudební propojení, do nichž se díky němu filharmonici pouští, jsou často (ne vždy) smysluplná.

Hodnocení: 80%

Autor: Václav Koblenc

24.10.2016 VSTUP DO DISKUSE

SERVIS

Výroba - Výroba Mechanici a opraváři 30 000 Kč

Mechanici a opraváři zemědělských, průmyslových a jiných strojů a zařízení MISTR VÝROBY. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 30000 kč, mzda max. 35000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Požadujeme:, Vyučení ve strojírenském oboru, Dobrá orientace v technické dokumentaci, Manuální zručnost, schopnost samostatné práce, pečlivost, zodpovědnost, časová flexibilita, řidičské oprávnění sk. B,, Náplň práce: Vedení a organizace týmu lidí, Montáž CNC stojů, Zaměstnanecké výhody: , Možnost cestování v rámci servisu a instalace strojů, zaměstnání ve stabilní společnosti, , Kvartální prémie, podnikové stravování. Pracoviště: Grey circle a.s. - pištín, 373 46 Pištín. Informace: Hana Martinková, +420 735 173 404.

Zemědělství, lesnictví a vodní hospodářství - Zemědělství, lesnictví a vodní hospodářství 20 000 Kč

Chovatelé a ošetřovatelé skotu, koz a ovcí OŠETŘOVATEL SKOTU. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 20000 kč, mzda max. 25000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Praxe není nutná, zaučíme, řidičský průkaz sk. T, znalost práce na PC, samostatnost, manuální zručnost, Náplň práce: drobné technické práce, oprava drobných mechanických a elektronických závad, práce na dojících robotech. Pracoviště: Zemědělské družstvo "skalka", 373 84 Dubné. Informace: Děkanová, +420 606 676 991.

Technika a elektrotechnika - Technika a elektrotechnika Technický pracovník 30 000 Kč

Technici elektronici technologové, normovači TECHNOLOG. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 30000 kč, mzda max. 40000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Co bude Vaším úkolem: vytváření a schvalování pracovních postupů, podpora výroby, zavádění nových technologií, zařízení, výrobních postupů a výrobků a podílení se na jejich dalším zdokonalování, zajištění dodržování všech zavedených postupů a procesů, provádění kvalifikace nových strojů a procesů, provádění a podpora lean managementu, identifikace a zavádění nápravných opatření vzhledem k zákaznickým reklamacím a vzhledem ke snižování zmetkovitosti, informování nadřízeného, mistra, vedoucí logistiky, vedoucího řízení jakosti v případě nestability nebo neuvolnění procesů, aktualizace FMEA, pravidelný reporting, Naše požadavky: SŠ/VŠ vzdělání technického směru (strojní nebo elektro), praxe na obdobné pozici výhodou, němčina nebo angličtina na komunikativní úrovni - komunikace s kolegy v Německu, znalost SAP, štíhlé výroby výhodou,znalosti práce na PC (MS-Office) jsou samozřejmostí, znalost tematiky 8D, metod Ishikawa, Kaizen, FMEA, 5Why, 5S, Nabízíme: uplatnění a seberealizaci v nadnárodní firmě s denním využitím cizích jazyků, dobrou dostupnost, parkoviště v areálu firmy, pružnou pracovní dobu, týden dovolené nad rámec ZP, dotované stravování v areálu firmy, osobní ohodnocení na základě stanovených cílů, příspěvek na dopravu, příspěvek na penzijní pojištění, jazykové kurzy, pitný režim, zvýhodněné tarify mobilních telekomunikačních služeb, Nástup možný ihned. Pracoviště: Mektec cz s.r.o., Rudolfovská tř., č.p. 204, 370 01 České Budějovice 1. Informace: Informace, .

Stavebnictví - Stavebnictví Stavbyvedoucí 30 000 Kč

Hlavní stavbyvedoucí HLAVNÍ STAVBYVEDOUCÍ (MODULOVÝCH STAVEB). Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 30000 kč, mzda max. 35000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: VŠ vítána. Vzdělání v oboru pozemní stavitelství. Autorizace vítána. Praxe v oboru alespoň 3 roky. ŘP sk. B. Časová flexibilita. Dobrý zdravotní stav. Manažerské schopnosti. Komunikativnost., Náplň práce: Samostatné, pečlivé, odborné zodpovědné a hosporádné řízení stavby. Zastupování společnosti vůči jednateli, projektantovi, veřejnoprávním orgánům a subdodavatelům. Řízení a koordinace pracovníků i kapacity subdodavatelů. Soulad s uzavřenými smlouvami o dílo. Kontrola průběhu zakázek (termíny, kvalita, technoligické postupy, rozpočet, soulad, s PD atd.). Řízení více realizací. Vhodné pro uchazeče z Prahy a okolí. Možnost ŽL. , Životopisy s fotografií zasílejte na renata@pradast.cz. Pracoviště: Pradast, spol. s r.o. - pracoviště sosní, Sosní, č.p. 949, 373 72 Lišov u Českých Budějovic. Informace: Renata Steinbauerová, +420 702 283 480.

Pokud někoho trápí nadváha, tak se může obrátit na Zuzanu Arnoštovou.

Dítě z obezity jen tak samo nevyroste

Nehoda nákladního auta u Netolic.

Netolice právě teď: Objížďka na Novou Hospodu je do pěti uzavřená

Smuteční obřady

České Budějovice - Poslední rozloučení v Obřadní síni českobudějovického krematoria.

Běžci brodili Vltavu s pomocí lana

Boršov nad Vltavou – Boj s časem i sebou samým, to je krosový běh. Vyzkoušet si svou vůli i schopnosti mohli zájemci o uplynulém víkendu i na Českobudějovicku.

Hasiči a sportovci slavili výročí společně

Planá – Dvoje oslavy připravili v sobotu v Plané. Už 95 let sboru dobrovolných hasičů a 80 let sportovního klubu. K vrcholům programu patřila dražba dresů podepsaných Jaromírem Jágrem a Tomášem Rosickým. „Výtěžek chceme dát na dětský domov v Boršově nad Vltavou,“ zmínil starosta Plané Tomáš Pintér.

Řezbáři vytvoří bystu čestného občana Dačic.

Dačice – Návštěvníci mají možnost sledovat až do pátku vždy od 8 do 18 hodin, jak se neopracované kmeny mění v překrásné sochy. V Kancnýřově sadu na Palackého náměstí letos vznikají sochy z topolového dřeva, které se pak stanou ozdobou dačických městských interiérů.