Nahrávka, na níž se autorsky podíleli oba členové skupiny Daniel Šubrt i Michal L. Hořejší, přináší jedenáct solidně zpracovaných a výrazově značně ponurých písní ve stylu současného garage rockového revivalu.

Vedle dua The Drain se na desce v roli hostů představili rovněž bicista Eduard Zapata a dvojice muzikantů ze spřátelené formace Kill the Dandies! La Petite Sonja a Hank J. Manchini. Ti nahrávku obohatili nejenom zpěvy a syntezátorovými partiemi, ale také producentským rukopisem.

Glosa
Hodnocení: 60%

Deska na první poslech zaujme syrovým soundem, jehož základem je značně zkreslený zvuk elektrické kytary Šubrta a baskytary Hořejšího. Účelová zvuková neučesanost s místy se objevujícími ruchy a šumy působí dobře a některým skladbám dodává až lehký industriální nádech. V tomto smyslu je možná trochu škoda, že kapela nevsadila více na zvukovou extravaganci, která by jejím písním bezpochyby slušela.

Skladby debutového alba The Drain jsou po kompoziční i interpretační stránce dobře zvládnuté a prozrazují, že jejich autoři již na poli hudby nejsou žádnými začátečníky. Posluchač v nich uslyší více inspirací, ať už jde o disco beat písně I'm Just a Taylor nebo o bluesovou harmonii v …And the Death Has Gone.

Často filozofující anglické texty, které s patřičnou dávkou exprese a většinou poměrně přesvědčivě přednáší Daniel Šubrt, svojí kvalitou nijak nevybočují z průměru očekávaného u tohoto typu hudby. Opakující se motivy místy naznačují omezené možnosti autora. Například motivy slunce, slunečního svitu apod., na které zde nejednou narazíme, obecně patří k častým klišé rockových textů.

Podobně jako písně, také potemnělá vizuální stránka alba včetně lehce perverzní fotografie The Drain úspěšně podporuje všudypřítomný náboj dekadentní stylizace. V tomto smyslu deska Get Back to the Swamps, Death! představuje jednotný umělecký artefakt.

JAN BLÜML
Autor je muzikolog