Zatímco v roce 2012 se na jihočeských přejezdech odehrálo 32 nehod, loni jich bylo 19. Zemřel jeden člověk, rok předtím to bylo pět lidí. Další tři osoby loni smetly vlaky v kolejištích. V celkovém součtu 
si tak nehody na tratích vyžádaly čtyři mrtvé. Mluvčí drážní inspekce Martin Drápal našemu Deníku potvrdil, že je to nejnižší počet za posledních několik let. Stejně tak ubylo
i zraněných, lehce i těžce.

Nebezpečná místa

„U střetů vlaku s osobou je patrný pozitivní vývoj, když již třetím rokem dochází k postupnému snižovaní počtu nehod," popsal mluvčí Drápal 
a dodal, že jižní Čechy v tomto směru mají jedno specifikum. Nepotvrdil se zde totiž současný republikový trend o klesajícím počtu nehod, jenž je však vykoupen vyšším počtem smrtelných zranění.

I přes tyto relativně pozitivní výsledky se na jihočeských tratích stále najdou místa, kde by řidiči měli být 
ve svém vlastním zájmu maximálně ostražití. Holkov 
na Krumlovsku, Horusice 
na Táborsku, Chroboly na Prachaticku či Vrábče na Budějovicku, to jsou jen některá 
z míst, kde loni docházelo k železničním nehodám. S různými následky. Přestože na vině většinou byli sami řidiči, kteří vědomě či nevědomě nerespektovali fungující výstražná zařízení, některá pochybení jdou na vrub i provozovatelům tratí. Mluvčí drážní inspekce našemu Deníku vysvětlil, že inspektoři loni udělali na jihočeských tratích kolem tří desítek důkladných kontrol a zjistili při nich čtyři nedostatky. Dva se například týkaly nechráněného přejezdu mezi Pořínem a Chýnovem 
na Táborsku.

„Tento přejezd je zabezpečen pouze výstražným křížem. Při kontrole jsme odhalili nedostatečné rozhledové poměry pro nejpomalejší vozidlo v jednom kvadrantu," popsal Martin Drápal s tím, že místo předepsaných 132 metrů byl výhled na trať pouhých 112 metrů. Dalším nedostatkem tohoto přejezdu je i špatně umístěná návěst 'Pískejte'. „To je bod na trati, kdy musí strojvedoucí vlaku pískáním upozornit na to, že se blíží k přejezdu," vysvětlil mluvčí Drápal. Stejnou závadu inspektoři odhalili i na přejezdu mezi Strakonicemi a Volary 
a mezi Křemží a Vrábčí. Mluvčí drážní inspekce ujistil, že zjištěné nedostatky jsou méně závažné a pro provozovatele dráhy nebude obtížné dát je do pořádku.