Někteří lidé z okolí železničního přejezdu v budějovické ulici L. Kuby v Rožnově jsou přesvědčeni, že výstražná světla jsou málo. Přáli by si tak jeho dovybavení závorami. Správce trati to však odmítá.

Zvýšení bezpečnosti v tomto místě by uvítala třeba Martina Cvikrová, která žije 
v nových domcích pár stovek metrů od přejezdu. Mladá maminka v pátek našemu Deníku řekla, že přes přejezd zpravidla vozí děti, takže je vždy maximálně obezřetná.

Závory by však podle ní rozhodně nebyly od věci. „Když jsem byla malá, tak závory byly a bylo to jasně dané. Dnes musí každý dávat dobrý pozor a někdy to bohužel nevyjde," zdůvodnila Martina Cvikrová.

Podobně mluvila i penzistka Marie Pavlíková, která žije v rodinném domku za protihlukovými stěnami po levé straně přejezdu. Také ona by závory uvítala, hlavně s ohledem na mladé rodiny s dětmi. „Nehody tu bývají. Je tady spousta dětí, některé přebíhají přes přejezd i ve chvíli, kdy už svítí červená. Myslím, že spuštěné závory by je snad od toho mohly víc odradit," poznamenala Marie Pavlíková.

Obdobné mínění má i další žena, jež si v pátek ráno hrála 
s vnoučkem na dětském hřišťátku asi 50 metrů od přejezdu. Respektujeme její přání nezveřejnit jméno, o svůj názor na přejezd se však ochotně podělila.

Ona sama bydlí u nemocnice a přes přejezd jezdí za rodinou své dcery. Ji samotnou  tu slunce nikdy neoslnilo, vzpomněla ale na svého známého, který před pár lety tragicky zemřel na nedalekém přejezdu v Buděšínského ulici.

„Byl to profík, asi už to tam pro něj byla rutina. Myslím, že stejně to mají i místní. Spoléhají, že projedou tak jako vždycky, 
a zapomínají na opatrnost. Stává se, že když projede vlak, nesvítí žádné světlo, červené ani bílé. Když tudy zrovna projíždím s dcerou, vždycky ji poprosím, aby raději zastavila a pořádně se rozhlédla," popsala žena.

Dovybavení přejezdu doporučuje také Drážní inspekce. Její mluvčí Martin Drápal našemu Deníku řekl, že podle platné normy o železničním zabezpečovacím zařízení by měly být závorami zabezpečeny všechny přejezdy, kde může vlivem slunce docházet k oslnění řidičů. Inspekce zároveň v roce 2012 vydala bezpečnostní stanovisko, ve kterém doporučuje, aby byly světly i závorami vybaveny všechny nově budované i rekonstruované přejezdy.

„A to proto, že tento způsob zabezpečení přejezdu je 
z dlouhodobého hlediska vyhodnocen jako nejbezpečnější. Drážní inspekce se těmto případům bude určitě věnovat a v případě, že by se potvrdilo, že hrozí oslnění řidiče 
a přejezd nebyl zabezpečen 
i závorovými břevny, nebo dokonce došlo z tohoto důvodu 
k mimořádné události, tak pravděpodobně vydá bezpečností doporučení,"  vysvětlil Martin Drápal s tím, že o vybavení přejezdů však inspekce nerozhoduje. Tuto záležitost má na starosti správce trati, Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC).

Její mluvčí Marek Illiaš 
na dotaz našeho Deníku odpověděl, že v Budějovicích se 
v souvislosti s modernizací železnice žádné podobné změny nepřipravují. „Na základě vyhodnocení hustoty dopravy 
v daném místě jsme došli k tomu, že přejezd v ulici L. Kuby je dostatečně vybaven při dodržování pravidel silničního provozu," uvedl Marek Illiaš.